Што се колачиња?

На нашата веб-страница користиме колачиња. Колачето претставува мала датотека којашто се состои од букви и бројки што се запишуваат на Вашиот компјутер. Колачињата не зачувуваат лични податоци, како што се Вашето име или адреса. Кога следниот пат ќе ја посетите нашата страница, колачињата ни дозволуваат да го препознаеме Вашиот пребарувач. Колачињата може да ги зачувуваат Вашите преференции и други информации, но не можат да ги читаат Вашите податоци или информации од Вашиот тврд диск или, пак, да читаат други зачувани датотеки за колачиња од други страници. Може да го наместите Вашиот веб-прелистувач да ги одбива колачињата, за што може подетално да се информирате преку нашата Политика за колачиња

Политиката за колачиња
logo
  • МК
  • EN
  • AL
  • За Народната банка
    • Поставеност, овластувања и организација на Народната банка
    • Органи на Народната банка
    • Совет на Народната банка
      • Седници на Советот
      • Начин на работа на Советот на Народната банка
    • Извршен одбор
    • Гувернер
    • Вицегувернери
    • Комитети
    • Корпоративно управување
    • Цели и задачи
    • Транспарентност
    • Односи со јавноста
      • Соопштенија за печат
        • 2025
        • 2024
        • 2023
        • 2022
        • 2021
        • 2020
        • 2019
        • 2018
        • 2017
        • 2016
        • 2015
        • 2014
        • 2013
      • Говори
      • Интервјуа
      • Известувања
        • 2025
        • 2024
        • 2023
        • 2022
        • 2021
        • 2020
      • Слободен пристап до информации од јавен карактер
      • Овластено лице за прием на пријави од укажувачи
      • Офицер за заштита на личните податоци
      • Соработка
    • Организациска шема
    • Стратегија
    • Програма за работа
    • Меѓународни односи
      • Односи со ЕУ
        • Претпристапна помош
          • Соопштенија
          • Презентации и говори
        • Билтени за проекти
      • Односи со меѓународни финансиски институциии
      • Техничка соработка
    • Конференции
      • Конференција на високо ниво
      • Деветта меѓународна истражувачка конференција
        • Фотогалерија
      • 15. конференција за плаќањата и пазарната инфраструктура
      • Vienna Initiative – Full Forum (22-24 March 2023), Skopje
        • Соопштенија
        • Фотогалерија
      • 14. конференција за плаќањата и пазарната инфраструктура
      • Осма меѓународна истражувачка конференција
      • Јубилеј 30 години монетарна самостојност
      • Работилница: Најдобрите практики за управување со човечките ресурси во банкарскиот систем во Република Северна Македонија, 10-11 ноември 2021 година
      • Виртуелна регионална работилница за статистика во организација на Народната банка на Република Северна Македонија, 11 декември 2020 година
      • 11-та Конференција за плаќањата и пазарната инфраструктура
      • Седма меѓународна истражувачка конференција
      • Меѓународна конференција на високо ниво за монетарна политика и управување со финансиски средства (Мериот Хотел Скопје), 16. Февруари 2018 година
      • Десетта јубилејна конференција за плaќања и пазарна инфраструктура
      • Свечено одбележување на јубилејот по повод 25 години од монетарното осамостојување на Република Македонија
      • Шеста меѓународна истражувачка конференција
      • Петта меѓународна истражувачка конференција
      • Работната група на БИС за Монетарната политика во Централна и Источна Европа
      • Прв регионален форум на Источна Европа и Централна Азија за финансиска вклученост
      • Четврта меѓународна истражувачка конференција: "Справување со структурните ригидности во контекст на ефективноста на трансмисијата на монетарната политика"
      • Трета регионална конференција за финансиска едукација за Европа и Централна Азија
      • Трета меѓународна истражувачка конференција: "На патот кон заздравување и одржлив раст во променетото глобално окружување"
      • Втора меѓународна истражувачка конференција на тема: "Поставеноста на политиките и глобалното опкружување: нов консензус од кризата?"
      • Конференција по повод на одбележувањето 20 години од монетарното осамостојување на Република Македонија
      • Отворање на заеднички Јавен информативен центар на Светска банка и НБРМ
      • 23 Годишна конференција на Групацијата на банкарски супервизори од централна и источна Европа (БСЦИЕ)
      • Конференција: Конкурентноста на земјите на Југоисточна Европа и предизвиците на патот кон ЕУ
      • Работилница: Цените на храната и инфлацијата
      • Работилница: Проблеми во мерењето на инфлацијата
      • Работилница на тема: Енергетска потрошувачка во РМ и нејзиниот ефект врз билансот на плаќања
      • Јубилеј 60 години Централно - банкарски активности во Република Македонија
      • Работилница: Високото ниво на готовите пари во оптек во Република Македонија
    • Годишна награда
    • Финансиска едукација
    • Музеј
    • Библиотека и архив
    • Кариера во Народната банка
      • Народната банка како работодавач
      • Вработување во Народната банка
      • Практична работа во Народната банка
    • Донации
  • Монетарна политика
    • Поставеност на монетарната политика
    • Извршен одбор за монетарната политика
    • Спроведување на монетарната политика
      • Операции на отворениот пазар
        • Аукции на благајнички записи
        • Аукции на репо-трансакции
        • Дефинитивни трансакции
      • Задолжителна резерва
      • Расположливи депозити
      • Расположлив кредит преку ноќ
      • Интрадневен кредит
      • Ликвидносна состојба на банкарскиот систем
    • Промени на основната каматна стапка на Народната банка
  • Финансиски пазари
    • Аукции на благајнички записи
    • Меѓубанкарски пазар на депозити
      • Меѓубанкарска каматна стапка на пазар на депозити-СКИБОР (Skopje Interbank Offered Rate)
      • Меѓубанкарска каматна стапка на пазар на депозити-МКДОНИА (Macedonian Denar Overnight Index Average)
      • Тргување на меѓубанкарски пазар на депозити
    • Аукции на државни хартии од вредност
    • Девизен пазар
    • Секундарен пазар со хартии од вредност
    • Информации од меѓународните финансиски пазари
  • Финансиска стабилност
    • Што е финансиската стабилност и како се одржува?
    • Финансискиот систем во Република Северна Македонија
    • Податоци и показатели
      • Показатели за финансиската стабилност
      • Податоци и показатели за банкарскиот систем на Република Северна Македонија
      • Преглед на зелени показатели
      • Календар на објавување на податоци за банкарскиот систем на Република Северна Македонија
    • Поставеност на макропрудентната политика во Република Северна Македонија
      • Соопштенија од Комитетот за финансиска стабилност
      • Стратегија за спроведување на макропрудентната политика во Република Северна Македонија
      • Извештаи за Комитетот за финансиска стабилност
    • Дефиниција, опфат и цели на макропрудентната политика во Република Северна Македонија
    • Улогата на Народната банка
    • Макропрудентни инструменти на Народната банка
      • Заштитни слоеви на капиталот
      • Мерки насочени кон кредитокорисниците
      • Други макропрудентни инструменти
      • Одлуки за поставеноста на макропрудентните инструменти на Народната банка
      • Макропрудентни извештаи
    • Публикации
      • Извештаи за финансиската стабилност
      • Извештаи за банкарскиот систем на Република Северна Македонија
      • Анкетни истражувања
      • Анализи и работни материјали
      • Обрасци
    • Стрес-тестирање на банкарскиот сектор
  • Супервизија
    • Банкарска супервизија и регулатива
    • Законска регулатива
      • Лиценцирање
      • Адекватност на капиталот
      • Кредитен ризик
      • Ликвидносен ризик
      • Валутен ризик
      • Останати ризици
      • Супервизија и надзор
      • Сметководство, финансиски извештаи, објавување и ревизија
      • Заштита на потрошувачи при договори за потрошувачки кредити
      • Кредитен регистар
      • Останата регулатива
      • Супервизорски циркулари
      • Нацрт регулатива
        • Предлог регулатива за доставување податоци во системот ИСИДОРА
    • Банкарски систем на Северна Македонија
    • Организациона структура на супервизијата
    • Прашања и одговори
    • Прашања и одговори од девизното работење
    • Спречување перење пари и финансирање на тероризам
      • Стратешки документи
      • Закон и подзаконски акти за спречување перење пари и финансирање на тероризам
        • Закон за СППФТ
        • Подзаконски акти на Народната банка
      • Меѓународни организации и национални институции
      • Меѓународни стандарди
      • Презентации
  • Платни системи и платежните услуги
    • Македонска платежна инфраструктура
    • Улогата на Народната банка во платните системи
      • Надзорна улога
      • Стандарди за работа на платните системи
    • Регулатива за платните системи и платежните услуги
    • Платежни институции, институции за електронски пари и оператори на платни системи
      • Издавање дозволи
      • Регистри
    • Платежна статистика
    • Конференции, новости и публикации
    • Национален совет за платните системи
    • Порта за иновации
    • Споредете ги надоместоците за платежните услуги
  • Македонски пари
    • Книжни пари во оптек
    • Ковани пари во оптек
    • Ковани пари за колекционерски цели
    • Дизајн на новите полимерни пари
    • Листа на успешно тестирани машини
  • Статистика
    • Програма за статистички истражувања 2023 - 2027
    • Календар на објавување на податоци
    • Билтени
    • Монетарна статистика и статистика на каматните стапки
      • Монетарна статистика
      • Статистика на каматните стапки
    • Екстерни статистики
      • Платен биланс
      • Oфицијални девизни резерви и девизна ликвидност
      • Меѓународна инвестициска позиција
      • Директни инвестиции
        • Директни инвестиции - Движења
        • Директни инвестиции - Состојби
      • Портфолио инвестиции (КППИ)
      • Надворешно-трговска размена
      • Надворешен долг
      • Eфективен девизен курс (РЕДК)
    • Финансиски сметки
      • Статистика на финансиските сметки
      • Должнички хартии од вредност
    • СДДС Плус - Специјален систем за дисеминација на податоци плус
    • Основни економски показатели и цени на недвижности
    • Известувањa за потребите на статистиката
    • Соопштенија за печат
    • НБСтат - Статистички веб портал
  • Публикации
    • Годишни извештаи
      • 2024
      • 2023
      • 2022
      • 2021
      • 2020
      • 2019
      • 2018
      • 2017
      • 2016
      • 2015
      • 2014
      • 2013
      • 2012
      • 2011
      • 2010
      • 2009
      • 2008
      • 2007
      • 2006
      • 2005
      • 2004
      • 2003
      • 2002
      • 2001
      • 2000
      • 1999
      • 1998
      • 1997
      • 1996
      • 1995
      • 1994
      • 1993
      • 1992
    • Најнови макроекономски показатели
      • 2025
      • 2024
      • 2023
      • 2022
      • 2021
      • 2020
      • 2019
      • 2018
      • 2017
      • 2016
      • 2015
    • Квартални извештаи
      • 2025
      • 2024
      • 2023
      • 2022
      • 2021
      • 2020
      • 2019
      • 2018
      • 2017
      • 2016
      • 2015
      • 2014
      • 2013
      • 2012
      • 2011
      • 2010
      • 2009
      • 2008
      • 2007
      • 2006
      • 2005
      • 2004
    • Квартални извештаи за банкарскиот систем
      • 2024
      • 2023
      • 2022
      • 2021
      • 2020
      • 2019
      • 2018
      • 2017
      • 2016
      • 2015
      • 2014
      • 2013
      • 2012
      • 2011
    • Полугодишни извештаи (до 2010)
      • 2010
      • 2009
      • 2008
    • Анкетни истражувања
      • Aнкета за кредитна активност
        • 2025
        • 2024
        • 2023
        • 2022
        • 2021
        • 2020
        • 2019
        • 2018
        • 2017
        • 2016
        • 2015
      • Анкета за инфлациските очекувања (до јули 2017 година)
        • 2017
        • 2016
        • 2015
        • 2014
        • 2013
      • Анкета за инфлациските очекувања и очекувањата за движењето на реалниот БДП
        • 2025
        • 2024
        • 2023
        • 2022
        • 2021
        • 2020
        • 2019
        • 2018
        • 2017
    • Извештај за финансиска состојба на Народната банка
      • 2025
      • 2024
      • 2023
      • 2022
      • 2021
      • 2020
      • 2019
      • 2018
      • 2017
      • 2016
      • 2015
      • 2014
      • 2013
      • 2012
      • 2011
      • 2010
    • Истражување
      • Работни материјали
      • Анализи
      • Економски истражувања (2001-2004)
      • Клуб на истражувачи
        • 1 сесија 01.07.2011
        • 2 сесија 02.09.2011
        • 3 сесија 02.12.2011
        • 4 сесија 02.03.2012
        • 5 сесија 08.06.2012
        • 6 сесија 14.09.2012
        • 7 сесија 07.12.2013
        • 8 сесија 08.03.2013
        • 9 сесија 07.06.2013
        • 10 сесија 26.09.2013
        • 11 сесија 19.12.2013
        • 12 сесија 13.03.2014
        • 13 сесија 12.06.2014
        • 14 сесија 18.09.2014
        • 15 сесија 11.12.2014
        • 16 сесија 19.03.2015
        • 17 сесија 11.06.2015
        • 18 сесија 17.09.2015
        • 19. сесија 10.12.2015
        • 20. сесија 10.03.2016
        • 21. сесија 9.06.2016
        • 22. сесија 15.09.2016
        • 23. сесија 16.12.2016
        • 24. сесија 02.03.2017
        • 25. сесија 01.06.2017
        • 26. сесија 14.09.2017
        • 27. сесија 07.12.2017
        • 28. сесија 15.3.2018
        • 29. сесија 13.6.2018
        • 30. сесија 26.9.2018
        • 31. сесија 13.12.2018
        • 32. сесија 21.03.2019
        • 33. сесија 26.6.2019
        • 34. сесија 20.9.2019
        • 35. сесија 12.12.2019
        • 36. сесија 17.09.2020
        • 37. сесија 17.12.2020
        • 38. сесија 05.03.2021
        • 39. сесија 01.07.2021
        • 40. сесија 16.09.2021
        • 41. сесија 22.12.2021
        • 42. сесија 31.03.2022
        • 43. сесија 30.06.2022
        • 44. сесија 26.09.2022
        • 45. сесија 23.12.2022
        • 46. сесија 30.03.2023
        • 47. сесија 15.06.2023
        • 48. сесија 21.09.2023
        • 49. сесија 21.12.2023
        • 50. сесија 28.03.2024
        • 51. сесија 27.06.2024
        • 52. сесија 26.09.2024
        • 53. сесија 19.12.2024
        • 54. сесија 27.03.2025
      • Програма за истражувачка дејност
      • Аналитички прилози во кварталните извештаи
      • Збирки на трудови од конференции
      • Разно
    • Библиографии
    • Стратегии
  • Прописи
    • Закони
    • Одлуки
      • Одлуки од областа на операции на финансиските пазари
      • Одлуки од областа на девизното работење
      • Одлуки од областа на платните системи и платежните услуги
      • Одлуки од областа на статистиката
      • Одлуки од областа на трезорско работење
        • Управување со книжни и ковани пари
        • Издавање, пуштање во оптек и повлекување од оптек на книжни и ковани пари
      • Одлуки од областа на решавањето банки
      • Одлуки од областа на супервизијата
      • Одлуки врз основа на Законот за финансиска стабилност
      • Одлуки од областа на сметководството и финансиското известување
      • Одлука за видот и висината на надоместоците за услугите коишто ги дава Народната банка на Република Северна Македонија
      • Одлуки од областа на информатичката технологија
    • Упатства
      • Упатства од областа на операции на финансиските пазари
      • Упатства од областа на девизно работење
      • Упатства од областа на платните системи и платежните услуги
      • Упатства од областа на кредитни работи со нерезиденти
      • Упатства од областа на статистиката
      • Упатства од областа на супервизијата
      • Упатства од областа на трезорско работење
    • Циркулари
    • Регулатива за државни хартии од вредност
      • Примарен пазар на државни хартии од вредност
      • Секундарен пазар на државни хартии од вредност
    • Прописи и документи од монетарното работење во периодот на монетарното осамостојување
    • Интерна регулатива
      • Интерна регулатива од областа на корпоративното управување
  • Решавање банки
    • Решавање
    • Подготвителни активности
    • Инструменти за решавање
    • Минимална стапка на сопствени средства и дозволени обврски (МРЕЛ)
    • Фонд за решавање
    • Вреднување
    • Законска регулатива

Плаќањата во дигиталната ера: од внатре кон надвор

 

Ваши Екселенции, гувернеру Кнот, министре Бесими,

Дами и господа,

 

Ми претставува огромно задоволство да ви посакам добредојде на конференцијата „Плаќањата во дигиталната ера: од внатре кон надвор“, организирана од нашата централна банка заедно со  Холандската централна банка, за што изразувам длабока благодарност кон гувернерот Кнот и неговите колеги.

Нашите животи стануваат сè повеќе дигитални како резултат на ширењето на новите технологии коишто ги трансформираат јавните и приватните услуги, правејќи ги поудобни и достапни за потрошувачите. Како што станаа нашите животи дигитални, такви станаа и нашите плаќања.

Дигитализацијата на однесувањето за плаќањата кај потрошувачите, којашто трае со години, забрза заради пандемијата и зеде поширок замав. Глобално, минатата година плаќањата со готовина се намалија за 16%, додека, пак, бројот на безготовински трансакции се зголеми за 6%. Со пандемијата особено забрза движењето кон плаќањата во реално време / инстант плаќањата, коишто пораснаа за 40%. Во еврозоната, според истражувањето на ЕЦБ за ставовите во плаќањата (2020)[1], 40% од испитаниците изјавиле дека од почетокот на пандемијата помалку користеле готовина, а повеќе картички (особено бесконтактни). Главните причини за промена на навиките за плаќањата се поголемата удобност којашто ја нудат електронските плаќања на пример, зголемен лимит на износот на бесконтактните плаќања, понатаму воочениот ризик од инфекција од банкнотите, владините препораки за користење помалку готовина, како и отежнатиот пристап и помалото прифаќање на готовината на продажните места. Овој тренд во плаќањата веројатно нема да се смени. Речиси 90% од испитаниците изјавиле дека и натаму, откако ќе заврши пандемијата, поретко ќе плаќаат во готовина.

Слични трендови во навиките за плаќања може да се забележат и кај нас. Потрошувачите покажаа поголема наклонетост кон користење безготовински инструменти, како што се картичките. На пример, бројот на платежни трансакции иницирани на виртуелните продажни места минатата година се удвои и оваа година расте со двоцифрена стапка на раст. Исто така, бројот на бесконтактни плаќања со картички се зголеми за околу 50% во 2020 година и ваквиот тренд продолжи и оваа година.

Очигледно, напредокот во технологијата ги отвора вратите за иновативни дигитални услуги, но за да се отклучи нејзината вистинска вредност за бизнисите и потрошувачите, ние како регулатори имаме улога којашто треба да ја одиграме. Во овој контекст, јасен пример е Директивата за платежни услуги 2 (ПСД2,) којашто го отвори пазарот за плаќања во ЕУ за повисока конкуренција воспоставувајќи рамноправни услови за учество на традиционалните играчи и новите учесници, истовремено обезбедувајќи повисока заштита за потрошувачите. Новиот концепт на отворено банкарство беше погоден за побогат платежен пејзаж со бројни нови учесници (нови даватели на платежни услуги) и бројни нови услуги насочени кон клиентите. Така, плаќањата овозможени од новите даватели на платежни услуги само што почнаа да се зголемуваат, но се чини дека ќе станат нова нормалност бидејќи се очекува дека ќе го подобрат корисничкото искуство. Колку брзо се развива овој сегмент во финансискиот систем во ЕУ  сведочат приближно 300 вакви нови даватели на платежни услуги коишто работеа до средината на септември оваа година, што е само две години од примената на релевантните регулаторни технички стандарди од новата регулатива, според ПСД2 (Open Banking Report, 2021[2]).

Повеќето од компаниите коишто ги нудат овие иновативни услуги се финтек-компании, но отвореното банкарство нуди можност и за традиционалните банки. Всушност, истражувањето  спроведено од  „Асенчер“[3], покажува дека три четвртини (75%) од банките сметаат дека модернизацијата на плаќањата е поттикната од промените во националната платежна инфраструктура и регулатива, коишто вклучуваат подобрување на платните системи од банка во банка, новите индустриски стандарди и отвореното банкарство. Брзиот премин кон дигиталните плаќања изврши дополнителен притисок врз банките, при што три четвртини (75%) од директорите на банките изјавија дека пандемијата ја зголеми итноста од нивните планови за модернизација на платните системи.

 Како одговор на промените во склоностите за плаќање на потрошувачите, потребата за дополнително зголемување на ефикасноста на плаќањата, како и нарушувањето предизвикано од ковид-19, исто така, се зголеми и интересот за дигиталната валута на централната банка (CBDC). Всушност, минатата година беше лансирањето на првата „жива“ дигитална валута на Бахамите. Анкетата на БИС[4]  на централните банки од 2021 година покажа дека 86% активно го истражувале потенцијалот за ЦБДЦ, 60% експериментирале со технологијата и 14% веќе користеле пилот-проекти. Дигиталните пари на централната банка, наменети како дигитални еквивалентни на готовината, би можеле уште повеќе да го зголемат изборот на потрошувачите, конкуренцијата и пристапноста во однос на дигиталните плаќања, поттикнувајќи ја финансиската вклученост, придонесувајќи за побрзи и поевтини прекугранични плаќања. Исто така, некои централни банки го наведуваат зачувувањето на монетарниот суверенитет во случај на широка употреба на криптосредствата издадени од приватни субјекти како дополнителен фактор на мотивација. Сепак, централните банки ги истражуваат и можните несакани ефекти на дигиталната валута. На пример, ризикот од финансиската дезинтермедијација, домаќинствата и бизнис-секторот можат да изберат дали да имаат сметки кај комерцијалните банки или кај централната банка, или зголемен ризик од повлекување средства во случај на проблем, бидејќи ќе има лесно достапни сигурни средства, со што би се загрозила финансиската и монетарната стабилност. Затоа, од клучно значење е дигиталната валута да ја задоволува јавната побарувачка, да ги ограничи можните ризици и да гарантира дека платежниот пејзаж и натаму е конкурентен. 

Како ги прифаќаме ние, како централна банка, предизвиците коишто се развиваат во платежната област? Пред две години формиравме Порта за иновации со цел да ги олесниме, да ги поттикнеме и да ги поддржиме финансиските иновации. Сметаме дека овој канал за комуникација е многу корисен и за финтек-секторот и за Народната банка. Им помагаме на новите играчи подобро да ја разберат постојната регулатива, а за возврат тие ни помагаат да ги откриеме потенцијалните регулаторни празнини. Понатаму, минатата година спроведовме анкета за да го осмислиме развојот на финтек-секторот и да ги процениме можностите и пречките за иновации. Резултатите од истражувањето покажуваат дека околу 90% од сите испитаници се свесни за придобивките коишто ги носи дигитализацијата на финансиските услуги, околу 70% инвестираат во дигитална трансформација, особено во платежните услуги, иако се чини дека регулативата и големината на пазарот се двете главни пречки за побрз развој на финтек-секторот. Регулаторните бариери главно се однесуваат на областите коишто се однесуваат на заштитата на податоците, перењето пари и платниот систем. Последново ќе биде опфатено со новиот Закон за платежни услуги и платни системи, во кој е вградена Европската регулатива од областа на плаќањата, вклучително и ПСД2. Анкетата послужи како основна точка за подготовка на првата Национална стратегија за финансиско управување со технологија, којашто ќе биде усвоена на почетокот од следната година. Очекуваме дека новата регулаторна рамка и пошироко, примената на Стратегијата, ќе придонесат за новото „од внатре кон надвор“ за македонската платежна индустрија.

Очигледно, дигиталната ера ги поттикнува иновациите во финансиската област и длабоко ги менува навиките и склоностите на потрошувачите. Не се сомневам дека брановите на иновации ќе продолжат и во иднина. За да се максимизираат придобивките и да се ограничат ризиците коишто би можеле да излезат на површина, регулаторите, вклучително и централните банки треба да бидат дел од брановите на иновации, за да ги задоволат потребите на потрошувачите во платежниот пејзаж во иднина.

Многу ми е драго што оваа конференција ќе расветли многу релевантни прашања, затоа со нетрпение ги очекувам презентациите и дискусиите на учесниците.

Ви посакувам на сите пријатна и успешна виртуелна конференција.

Ви благодарам!



[1] https://www.ecb.europa.eu/pub/pdf/other/ecb.spacereport202012~bb2038bbb6 

[2] Open Banking Report 2021 - Open Finance and the Race for Relevance and New Business Models in Banking, The Paypers BV.

[3] https://newsroom.accenture.com/news/covid-19-increases-urgency-for-banks-to-transform-payment-systems-as-digital-payments-soar-finds-research-from-accenture.htm

[4] https://www.bis.org/about/bisih/topics/cbdc.htm

Почетна За Народната банка Односи со јавноста Говори Анита Ангеловска-Бежоска (2018-)
  • Поставеност, овластувања и организација на Народната банка
  • Органи на Народната банка
  • Совет на Народната банка
  • Извршен одбор
  • Гувернер
  • Вицегувернери
  • Комитети
  • Корпоративно управување
  • Цели и задачи
  • Транспарентност
  • Односи со јавноста
    • Соопштенија за печат
    • Говори
    • Интервјуа
    • Известувања
    • Слободен пристап до информации од јавен карактер
    • Овластено лице за прием на пријави од укажувачи
    • Офицер за заштита на личните податоци
    • Соработка
  • Организациска шема
  • Стратегија
  • Програма за работа
  • Меѓународни односи
  • Конференции
  • Годишна награда
  • Финансиска едукација
  • Музеј
  • Библиотека и архив
  • Кариера во Народната банка
  • Донации
  • A+
  • A-

{{Title}}

{{Intro}}
{{{Content}}}
{{#hasElements Images}}
{{#each Images}} {{#showInline ShowInGallery IsThumbNail}}
{{{dataImg this params="?width=886"}}}
{{/showInline}} {{/each}}
{{#each Images}} {{#showInline ShowInGallery IsThumbNail}}
{{{dataImg this params="?width=200&height=100"}}}
{{/showInline}} {{/each}}
{{/hasElements}}

ИНФЛАЦИЈА

 

КУРСНА ЛИСТА

Држава

Единицa валута

Среден курс во денари

EUR

Повеќе

КУРСНА ЛИСТА

за период: -

Држава Шифра Единицa валута Куповен курс во денари Среден курс во денари Среден курс во денари Продажен курс во денари

ОСНОВНИ КАМАТНИ СТАПКИ НА НАРОДНАТА БАНКА

Инструмент
Каматна стапка
Благајнички записи 

5,35%

Расположлив кредит преку ноќ
5,85%
Расположлив депозит преку ноќ
3,95%

Расположлив депозит на седум дена

4,00%

  
Промени на основната каматна стапка

Стапки на задолжителната резерва на банки

Обврски со договорна рочност до 2 години:
во домашна валута
8,0%
во домашна валута со валутна клаузула
100%
во странска валута
21%
Обврски со договорна рочност над 2 години: 

во домашна валута
0%
во домашна валута со валутна клаузула
100%
во странска валута
5%
 


Операции на финансиските пазари

Аукции на благајнички записи
Аукции на државни хартии од вредност
Аукции на репо трансакции


Референтна стапка за пресметување на стапката на казнената камата

5,55% 

  

5,55

Каматни стапки на денарски депозити без валутна клаузула

2,73% 

СКИБОР

Сите права задржани © 2017

Почитувани, доколку имате проблем со пристапување до веќе објавените податоци, ве молиме обратете се на телефонот за техничка поддршка: 3108 206. За останатите потреби телефонска централа 3108 108 | (контакт).

Народна банка на Република Северна Македонија
Следете нѐ

  • почетна
  • контакт
  • веб мапа
  • веб инфо
  • корисни врски
  • политика за приватност
  • политика за колачиња
  • ЧПП
  • ново на социјалните мрежи
  • огласи за продажба на имот/отстранување отпад