Што се колачиња?

На нашата веб-страница користиме колачиња. Колачето претставува мала датотека којашто се состои од букви и бројки што се запишуваат на Вашиот компјутер. Колачињата не зачувуваат лични податоци, како што се Вашето име или адреса. Кога следниот пат ќе ја посетите нашата страница, колачињата ни дозволуваат да го препознаеме Вашиот пребарувач. Колачињата може да ги зачувуваат Вашите преференции и други информации, но не можат да ги читаат Вашите податоци или информации од Вашиот тврд диск или, пак, да читаат други зачувани датотеки за колачиња од други страници. Може да го наместите Вашиот веб-прелистувач да ги одбива колачињата, за што може подетално да се информирате преку нашата Политика за колачиња

Политиката за колачиња
logo
  • МК
  • EN
  • AL
  • За Народната банка
    • Поставеност, овластувања и организација на Народната банка
    • Органи на Народната банка
    • Совет на Народната банка
      • Седници на Советот
      • Начин на работа на Советот на Народната банка
    • Извршен одбор
    • Гувернер
    • Вицегувернери
    • Комитети
    • Корпоративно управување
    • Цели и задачи
    • Транспарентност
    • Односи со јавноста
      • Соопштенија за печат
        • 2025
        • 2024
        • 2023
        • 2022
        • 2021
        • 2020
        • 2019
        • 2018
        • 2017
        • 2016
        • 2015
        • 2014
        • 2013
      • Говори
      • Интервјуа
      • Известувања
        • 2025
        • 2024
        • 2023
        • 2022
        • 2021
        • 2020
      • Слободен пристап до информации од јавен карактер
      • Овластено лице за прием на пријави од укажувачи
      • Офицер за заштита на личните податоци
      • Соработка
    • Организациска шема
    • Стратегија
    • Програма за работа
    • Меѓународни односи
      • Односи со ЕУ
        • Претпристапна помош
          • Соопштенија
          • Презентации и говори
        • Билтени за проекти
      • Односи со меѓународни финансиски институциии
      • Техничка соработка
    • Конференции
      • Конференција на високо ниво
      • Деветта меѓународна истражувачка конференција
        • Фотогалерија
      • 15. конференција за плаќањата и пазарната инфраструктура
      • Vienna Initiative – Full Forum (22-24 March 2023), Skopje
        • Соопштенија
        • Фотогалерија
      • 14. конференција за плаќањата и пазарната инфраструктура
      • Осма меѓународна истражувачка конференција
      • Јубилеј 30 години монетарна самостојност
      • Работилница: Најдобрите практики за управување со човечките ресурси во банкарскиот систем во Република Северна Македонија, 10-11 ноември 2021 година
      • Виртуелна регионална работилница за статистика во организација на Народната банка на Република Северна Македонија, 11 декември 2020 година
      • 11-та Конференција за плаќањата и пазарната инфраструктура
      • Седма меѓународна истражувачка конференција
      • Меѓународна конференција на високо ниво за монетарна политика и управување со финансиски средства (Мериот Хотел Скопје), 16. Февруари 2018 година
      • Десетта јубилејна конференција за плaќања и пазарна инфраструктура
      • Свечено одбележување на јубилејот по повод 25 години од монетарното осамостојување на Република Македонија
      • Шеста меѓународна истражувачка конференција
      • Петта меѓународна истражувачка конференција
      • Работната група на БИС за Монетарната политика во Централна и Источна Европа
      • Прв регионален форум на Источна Европа и Централна Азија за финансиска вклученост
      • Четврта меѓународна истражувачка конференција: "Справување со структурните ригидности во контекст на ефективноста на трансмисијата на монетарната политика"
      • Трета регионална конференција за финансиска едукација за Европа и Централна Азија
      • Трета меѓународна истражувачка конференција: "На патот кон заздравување и одржлив раст во променетото глобално окружување"
      • Втора меѓународна истражувачка конференција на тема: "Поставеноста на политиките и глобалното опкружување: нов консензус од кризата?"
      • Конференција по повод на одбележувањето 20 години од монетарното осамостојување на Република Македонија
      • Отворање на заеднички Јавен информативен центар на Светска банка и НБРМ
      • 23 Годишна конференција на Групацијата на банкарски супервизори од централна и источна Европа (БСЦИЕ)
      • Конференција: Конкурентноста на земјите на Југоисточна Европа и предизвиците на патот кон ЕУ
      • Работилница: Цените на храната и инфлацијата
      • Работилница: Проблеми во мерењето на инфлацијата
      • Работилница на тема: Енергетска потрошувачка во РМ и нејзиниот ефект врз билансот на плаќања
      • Јубилеј 60 години Централно - банкарски активности во Република Македонија
      • Работилница: Високото ниво на готовите пари во оптек во Република Македонија
    • Годишна награда
    • Финансиска едукација
    • Музеј
    • Библиотека и архив
    • Кариера во Народната банка
      • Народната банка како работодавач
      • Вработување во Народната банка
      • Практична работа во Народната банка
    • Донации
  • Монетарна политика
    • Поставеност на монетарната политика
    • Извршен одбор за монетарната политика
    • Спроведување на монетарната политика
      • Операции на отворениот пазар
        • Аукции на благајнички записи
        • Аукции на репо-трансакции
        • Дефинитивни трансакции
      • Задолжителна резерва
      • Расположливи депозити
      • Расположлив кредит преку ноќ
      • Интрадневен кредит
      • Ликвидносна состојба на банкарскиот систем
    • Промени на основната каматна стапка на Народната банка
  • Финансиски пазари
    • Аукции на благајнички записи
    • Меѓубанкарски пазар на депозити
      • Меѓубанкарска каматна стапка на пазар на депозити-СКИБОР (Skopje Interbank Offered Rate)
      • Меѓубанкарска каматна стапка на пазар на депозити-МКДОНИА (Macedonian Denar Overnight Index Average)
      • Тргување на меѓубанкарски пазар на депозити
    • Аукции на државни хартии од вредност
    • Девизен пазар
    • Секундарен пазар со хартии од вредност
    • Информации од меѓународните финансиски пазари
  • Финансиска стабилност
    • Што е финансиската стабилност и како се одржува?
    • Финансискиот систем во Република Северна Македонија
    • Податоци и показатели
      • Показатели за финансиската стабилност
      • Податоци и показатели за банкарскиот систем на Република Северна Македонија
      • Преглед на зелени показатели
      • Календар на објавување на податоци за банкарскиот систем на Република Северна Македонија
    • Поставеност на макропрудентната политика во Република Северна Македонија
      • Соопштенија од Комитетот за финансиска стабилност
      • Стратегија за спроведување на макропрудентната политика во Република Северна Македонија
      • Извештаи за Комитетот за финансиска стабилност
    • Дефиниција, опфат и цели на макропрудентната политика во Република Северна Македонија
    • Улогата на Народната банка
    • Макропрудентни инструменти на Народната банка
      • Заштитни слоеви на капиталот
      • Мерки насочени кон кредитокорисниците
      • Други макропрудентни инструменти
      • Одлуки за поставеноста на макропрудентните инструменти на Народната банка
      • Макропрудентни извештаи
    • Публикации
      • Извештаи за финансиската стабилност
      • Извештаи за банкарскиот систем на Република Северна Македонија
      • Анкетни истражувања
      • Анализи и работни материјали
      • Обрасци
    • Стрес-тестирање на банкарскиот сектор
  • Супервизија
    • Банкарска супервизија и регулатива
    • Законска регулатива
      • Лиценцирање
      • Адекватност на капиталот
      • Кредитен ризик
      • Ликвидносен ризик
      • Валутен ризик
      • Останати ризици
      • Супервизија и надзор
      • Сметководство, финансиски извештаи, објавување и ревизија
      • Заштита на потрошувачи при договори за потрошувачки кредити
      • Кредитен регистар
      • Останата регулатива
      • Супервизорски циркулари
      • Нацрт регулатива
        • Предлог регулатива за доставување податоци во системот ИСИДОРА
    • Банкарски систем на Северна Македонија
    • Организациона структура на супервизијата
    • Прашања и одговори
    • Прашања и одговори од девизното работење
    • Спречување перење пари и финансирање на тероризам
      • Стратешки документи
      • Закон и подзаконски акти за спречување перење пари и финансирање на тероризам
        • Закон за СППФТ
        • Подзаконски акти на Народната банка
      • Меѓународни организации и национални институции
      • Меѓународни стандарди
      • Презентации
  • Платни системи и платежните услуги
    • Македонска платежна инфраструктура
    • Улогата на Народната банка во платните системи
      • Надзорна улога
      • Стандарди за работа на платните системи
    • Регулатива за платните системи и платежните услуги
    • Платежни институции, институции за електронски пари и оператори на платни системи
      • Издавање дозволи
      • Регистри
    • Платежна статистика
    • Конференции, новости и публикации
    • Национален совет за платните системи
    • Порта за иновации
    • Споредете ги надоместоците за платежните услуги
  • Македонски пари
    • Книжни пари во оптек
    • Ковани пари во оптек
    • Ковани пари за колекционерски цели
    • Дизајн на новите полимерни пари
    • Листа на успешно тестирани машини
  • Статистика
    • Програма за статистички истражувања 2023 - 2027
    • Календар на објавување на податоци
    • Билтени
    • Монетарна статистика и статистика на каматните стапки
      • Монетарна статистика
      • Статистика на каматните стапки
    • Екстерни статистики
      • Платен биланс
      • Oфицијални девизни резерви и девизна ликвидност
      • Меѓународна инвестициска позиција
      • Директни инвестиции
        • Директни инвестиции - Движења
        • Директни инвестиции - Состојби
      • Портфолио инвестиции (КППИ)
      • Надворешно-трговска размена
      • Надворешен долг
      • Eфективен девизен курс (РЕДК)
    • Финансиски сметки
      • Статистика на финансиските сметки
      • Должнички хартии од вредност
    • СДДС Плус - Специјален систем за дисеминација на податоци плус
    • Основни економски показатели и цени на недвижности
    • Известувањa за потребите на статистиката
    • Соопштенија за печат
    • НБСтат - Статистички веб портал
  • Публикации
    • Годишни извештаи
      • 2024
      • 2023
      • 2022
      • 2021
      • 2020
      • 2019
      • 2018
      • 2017
      • 2016
      • 2015
      • 2014
      • 2013
      • 2012
      • 2011
      • 2010
      • 2009
      • 2008
      • 2007
      • 2006
      • 2005
      • 2004
      • 2003
      • 2002
      • 2001
      • 2000
      • 1999
      • 1998
      • 1997
      • 1996
      • 1995
      • 1994
      • 1993
      • 1992
    • Најнови макроекономски показатели
      • 2025
      • 2024
      • 2023
      • 2022
      • 2021
      • 2020
      • 2019
      • 2018
      • 2017
      • 2016
      • 2015
    • Квартални извештаи
      • 2025
      • 2024
      • 2023
      • 2022
      • 2021
      • 2020
      • 2019
      • 2018
      • 2017
      • 2016
      • 2015
      • 2014
      • 2013
      • 2012
      • 2011
      • 2010
      • 2009
      • 2008
      • 2007
      • 2006
      • 2005
      • 2004
    • Квартални извештаи за банкарскиот систем
      • 2024
      • 2023
      • 2022
      • 2021
      • 2020
      • 2019
      • 2018
      • 2017
      • 2016
      • 2015
      • 2014
      • 2013
      • 2012
      • 2011
    • Полугодишни извештаи (до 2010)
      • 2010
      • 2009
      • 2008
    • Анкетни истражувања
      • Aнкета за кредитна активност
        • 2025
        • 2024
        • 2023
        • 2022
        • 2021
        • 2020
        • 2019
        • 2018
        • 2017
        • 2016
        • 2015
      • Анкета за инфлациските очекувања (до јули 2017 година)
        • 2017
        • 2016
        • 2015
        • 2014
        • 2013
      • Анкета за инфлациските очекувања и очекувањата за движењето на реалниот БДП
        • 2025
        • 2024
        • 2023
        • 2022
        • 2021
        • 2020
        • 2019
        • 2018
        • 2017
    • Извештај за финансиска состојба на Народната банка
      • 2025
      • 2024
      • 2023
      • 2022
      • 2021
      • 2020
      • 2019
      • 2018
      • 2017
      • 2016
      • 2015
      • 2014
      • 2013
      • 2012
      • 2011
      • 2010
    • Истражување
      • Работни материјали
      • Анализи
      • Економски истражувања (2001-2004)
      • Клуб на истражувачи
        • 1 сесија 01.07.2011
        • 2 сесија 02.09.2011
        • 3 сесија 02.12.2011
        • 4 сесија 02.03.2012
        • 5 сесија 08.06.2012
        • 6 сесија 14.09.2012
        • 7 сесија 07.12.2013
        • 8 сесија 08.03.2013
        • 9 сесија 07.06.2013
        • 10 сесија 26.09.2013
        • 11 сесија 19.12.2013
        • 12 сесија 13.03.2014
        • 13 сесија 12.06.2014
        • 14 сесија 18.09.2014
        • 15 сесија 11.12.2014
        • 16 сесија 19.03.2015
        • 17 сесија 11.06.2015
        • 18 сесија 17.09.2015
        • 19. сесија 10.12.2015
        • 20. сесија 10.03.2016
        • 21. сесија 9.06.2016
        • 22. сесија 15.09.2016
        • 23. сесија 16.12.2016
        • 24. сесија 02.03.2017
        • 25. сесија 01.06.2017
        • 26. сесија 14.09.2017
        • 27. сесија 07.12.2017
        • 28. сесија 15.3.2018
        • 29. сесија 13.6.2018
        • 30. сесија 26.9.2018
        • 31. сесија 13.12.2018
        • 32. сесија 21.03.2019
        • 33. сесија 26.6.2019
        • 34. сесија 20.9.2019
        • 35. сесија 12.12.2019
        • 36. сесија 17.09.2020
        • 37. сесија 17.12.2020
        • 38. сесија 05.03.2021
        • 39. сесија 01.07.2021
        • 40. сесија 16.09.2021
        • 41. сесија 22.12.2021
        • 42. сесија 31.03.2022
        • 43. сесија 30.06.2022
        • 44. сесија 26.09.2022
        • 45. сесија 23.12.2022
        • 46. сесија 30.03.2023
        • 47. сесија 15.06.2023
        • 48. сесија 21.09.2023
        • 49. сесија 21.12.2023
        • 50. сесија 28.03.2024
        • 51. сесија 27.06.2024
        • 52. сесија 26.09.2024
        • 53. сесија 19.12.2024
        • 54. сесија 27.03.2025
      • Програма за истражувачка дејност
      • Аналитички прилози во кварталните извештаи
      • Збирки на трудови од конференции
      • Разно
    • Библиографии
    • Стратегии
  • Прописи
    • Закони
    • Одлуки
      • Одлуки од областа на операции на финансиските пазари
      • Одлуки од областа на девизното работење
      • Одлуки од областа на платните системи и платежните услуги
      • Одлуки од областа на статистиката
      • Одлуки од областа на трезорско работење
        • Управување со книжни и ковани пари
        • Издавање, пуштање во оптек и повлекување од оптек на книжни и ковани пари
      • Одлуки од областа на решавањето банки
      • Одлуки од областа на супервизијата
      • Одлуки врз основа на Законот за финансиска стабилност
      • Одлуки од областа на сметководството и финансиското известување
      • Одлука за видот и висината на надоместоците за услугите коишто ги дава Народната банка на Република Северна Македонија
      • Одлуки од областа на информатичката технологија
    • Упатства
      • Упатства од областа на операции на финансиските пазари
      • Упатства од областа на девизно работење
      • Упатства од областа на платните системи и платежните услуги
      • Упатства од областа на кредитни работи со нерезиденти
      • Упатства од областа на статистиката
      • Упатства од областа на супервизијата
      • Упатства од областа на трезорско работење
    • Циркулари
    • Регулатива за државни хартии од вредност
      • Примарен пазар на државни хартии од вредност
      • Секундарен пазар на државни хартии од вредност
    • Прописи и документи од монетарното работење во периодот на монетарното осамостојување
    • Интерна регулатива
      • Интерна регулатива од областа на корпоративното управување
  • Решавање банки
    • Решавање
    • Подготвителни активности
    • Инструменти за решавање
    • Минимална стапка на сопствени средства и дозволени обврски (МРЕЛ)
    • Фонд за решавање
    • Вреднување
    • Законска регулатива

Почитувани претставници на медиумите,

 

На почетокот дозволете ми во мое лично име и во името на раководството и целиот тим на Народната банка да се заблагодарам за вашето присуство на денешниов настан којшто е посветен на состојбите во банкарскиот систем. Заедно со мене присутни се и извршните членови на Советот на Народната банка – вицегувернерите Фадил Бајрами, Емилија Нацевска и Ана Митреска, директорот на Фондот за осигурување на депозити, г. Борче Хаџиев и генералната директорка на Секторот за супервизија на Народната банка, г-а Викторија Глигорова.

Би сакале да ве известиме вас медиумите и јавноста дека денес, 12 август 2020 година, Народната банка, постапувајќи согласно со Законот за банките, ја укина дозволата за основање и работење на „Еуростандрад банка“ АД Скопје. Укинувањето на дозволата е заради неисполнување на минимални законски услови за работење на банка.

Со оглед на тоа што учеството на оваа банка во вкупната банкарска актива, вкупните депозити и вкупните кредити е само 1.3%, 1,7% и 1,6%, соодветно, воопшто не се доведува во прашање стабилноста на банкарскиот систем, односно банкарскиот систем и натаму останува стабилен и високо капитализиран.

Во изминатиот период, заради поголема изложеност на ризици во своето работење, „Еуростандрад банка“ АД Скопје беше под засилен теренски и вонтеренски супервизорски надзор. Народната банка постојано изрекуваше мерки со кои го засилуваше интензитетот на супервизорскиот режим кон оваа банка, со цел отстранување на слабостите во работењето, намалување на изложеноста на ризици и подобрување на процесите за управување со ризиците, a особено со кредитниот ризик. Клучните проблеми на „Еуростандард банка“ АД Скопје,  се одраз на слабости од минатиот период, а не на тековните состојби.

Имено, со цел спречување преземање висок кредитен ризик, во изминатиот период, воспоставени се ограничувања на кредитната активност на Банката, односно дозволено ѝ беше кредитирање единствено на клиенти класифицирани во категориите на ризик „А“ и „Б“. Воедно, оваа банка имаше и построг дозволен лимит за поединечна изложеност кон клиенти, поставен на 5% од сопствените средства, наспроти законскиот лимит од 25%. Со цел заштита на билансот на банката, како и ограничување на ликвидносниот ризик, оваа банка беше задолжена и да одржува високо ниво на покриеност на вкупните депозити на население со ликвидна актива од 60%. Особено важно, заради покривање на ризиците на кои е констатирано дека е изложена, кон неа постојано се изрекувани и мерки за јакнење на нејзината капитална позиција.

И покрај континуираното преземање мерки години наназад, супервизорските тимови на Народната банка во текот на 2019 година, констатираа висока изложеност на кредитен ризик, значаен износ на неиздвоена исправка на вредност и поткапитализираност. Сето ова како последица на слабостите во управувањето со кредитниот ризик и во процедурите за одобрување на кредити. Согласно со Законот за банките, Народната банка ја задолжи „Еуростандард банка“ АД Скопје да спроведе План за подобрување на состојбата, во кој една од клучните мерки беше докапитализација. „Еуростандард банка“ АД Скопје направи и промени во својата организациска и управувачка структура и покажа одредена респонзивност во однос на барањата за подобрување на контролните системи. Воедно, по барање на Народната банка, акционерите направија докапитализација  во текот на минатата година, со што делумно ги исполнија обврските за 2019 година.

Сепак, овој капитал не беше доволен за исполнување на вкупните капитални барања, поради што на почетокот на оваа  година, Банката беше задолжена да спроведе ревидиран План. Преземените обврски по ревидираниот план за докапитализација во првата половина од оваа  година не се исполнија, ниту во целиот овој период се обезбеди разумно уверување и цврст доказ за извесност за навремено обезбедување на потребната капитална поддршка за Банката.

Неисполнувањето на целосната обврска за докапитализација, но и брзата и повисока материјализација на кредитниот ризик, заради ненаплатливост на дел од кредитите одобрени  во претходниот период, ја намалија стапката на адекватност на капиталот на Банката под 2%, со што согласно со Законот за банките, Банката е несолвентна. Поради ова, Народната банка, , во текот на утрешниот ден до надлежниот суд ќе достави предлог за отворање стечајна постапка во „Еуростандард банка“ АД Скопје.

Што ќе се случува со депозитите на граѓаните депонирани во банката?

Сите депозити на физички лица, коишто согласно Законот за Фондот за осигурување на депозити се предмет на обесштетување, односно депозитите на 99,4% од физичките лица – депоненти во Банката ќе бидат исплатени во рамки на законските рокови. Директорот на Фондот, за кратко и подетално ќе информира околу процесот на обесштетување.

Ве уверуваме дека сите институции коишто имаме улога во овој процес ќе вложиме напор обесштетувањето на депозитите да започне во најкус можен рок и да се спроведе на најефикасен начин во корист на депонентите. Депозитите кои не се предмет на обесштетување од страна на ФОД, ќе бидат исплаќани последователно, во согласност со брзината и обемот на наплата на побарувањата на Банката од страна на стечајниот управник.

Како регулатор и супервизор на банкарскиот систем, ја уверуваме јавноста дека вложивме исклучителен напор да се најде поинакво решение за Банката, односно да не дојде до нејзино затворање. Се разбира, првенствено, нашите напори се видливи во постојаното преземање супервизорски мерки и воведување најстрог супервизорски режим, со којшто делувавме на системот на управување со ризици и корпоративното управување во Банката. Дополнително, преку комуникацијата со акционерите вложивме огромен напор решението да биде оптимално, односно преку вложување на капитал од страна на сопствениците, Банката да се стабилизира и да почне нормално да функционира. Иако акционерите покажаа одредена респонзивност, сепак, големината на кумулирани кредитни загуби наметна потреба од поголеми вложувања, коишто за жал не беа реализирани.

Со оглед на големината на Банката, затворањето на оваа банка воопшто не ја доведува во прашање стабилноста на банкарскиот систем во целина.

Потврда за ова се податоците за банкарскиот систем со состојба на 30 јуни 2020 година:

  • Стапката на адекватност на капиталот на банкарскиот систем забележа натамошен раст и е во рамки на историскиот максимум - 17%, односно е повеќе од двојно повисока од законскиот минимум. Ако се изземе „Еуростандард банка“ АД Скопје, адекватноста на капиталот на системот се зголемува и изнесува 17,2%. Кај сите други банки, стапката на адекватност на капиталот е во распон од околу 14% до 22%, односно кај најголем дел е двојно повисока од минималното законско барање, што е од клучно значење за стабилноста на одделните банки и банкарскиот систем во целина.

  • Нешто повеќе од половина од капиталот на банките претставува вишок над законскиот минимум што е исклучително значајно за заштита на системот од шокови, каков што е пандемијата на ковид-19. Нивната намена е токму таа – градење на капацитети во „мирни времиња“ за подобра подготвеност за справување со предизвици во кризни периоди.

  • Квалитетот на сопствените средства на банкарскиот систем е исклучително висок и доминантен дел од нив од околу 90% се состојат од редовниот основен капитал, како најквалитетен слој од сопствените средства на банкарскиот систем

  • Сите други банки во првата половина од оваа година работат со добивка, којашто е значаен потенцијален извор на капитал. Ако се иземе „Еуростандард банка“ АД Скопје, финансискиот резултат на банкарскиот систем се подобрува речиси за 21%. Ликвидноста продолжува да се одржува согласно со супервизорските стандарди (околу 30% учество на ликвидна во вкупна актива).

  • Нефункционалните кредити се одржуваат на историски ниско ниво од 4,7%, едно од најниските во регионот, при што кај најголем дел од банките во вториот квартал има нивно намалување. Со изземање на „Еуростандард банка“ АД Скопје, нивото на нефункционалните кредити на банкарскиот систем е значајно помало и изнесува само 3,7% од вкупните кредити.

Сите овие податоци јасно покажуваат дека затворањето на оваа банка, која е слаба алка во системот, е во функција на одржување и дополнително зајакнување на здравоста на банкарскиот систем во целина, како и во функција на заштита на депонентите и доверителите на конкретната деловна банка.

Здравоста на билансите на банкарскиот систем, заедно со низата досега преземени мерки од страна на Народната банка, придонесуваат и за олеснување на финансиските услови и за обезбедување на солидна кредитна поддршка на реалниот сектор и тоа на ниво коешто е над нашите очекувања. Поконкретно, во текот на вториот квартал од оваа година, стапката на раст на кредитирањето забрза и заклучно со крајот на јуни, банките остварија солиден кредитен раст од 6,6%, при раст на кредитите и на домаќинствата и на корпоративниот сектор. Притоа квалитетот на одобрените кредити е поволен. Во овој период се забележува и зголемување на депозитната база на банките со раст на вкупните депозити на крајот на јуни од 8,4%.

Капацитетот на нашиот банкарски систем за справување со шокови го потврдуваат и меѓународните финансиски институции, како што е ММФ. Во најновиот објавен извештај за нашата земја, од април 2020 година, ММФ јасно посочува дека во изминатите години банките ја зајакнаа својата ликвидносна и капитална позиција, a дека нивото на нефункционални кредити е ниско. Сето тоа претставува гаранција дека банкарскиот систем е отпорен и има капацитет и простор успешно да апсорбира евентуални шокови. Ова во голема мера се должи на нашите зајакнатите регулаторни и супервизорски барања во периодот по претходната глобална криза, коишто се во согласност со зајакнатата европска регулатива, но истовремено се должи и на нашата брза реакција на шокот предизвикан од појавата на ковид-19.

Во текот на овој и следните неколку дена, тимот на Народната банка, високопрофесионално ќе ги оствари и сите активности коишто се наша обврска до отпочнување на стечајната постапка кога „Еуростандард банка“ АД Скопје го губи статусот на деловна банка и запираат надлежностите за постапување на централната банка.

Уверени сме дека банките ќе излезат во пресрет на потребите на граѓаните и компаниите коишто досега биле клиенти на „Еуростандард банка“ АД Скопје, овозможувајќи им ги најсоодветните можности во однос на користењето на нивните производи и услуги. Со тоа ќе придонесат граѓаните и компаниите коишто досега биле клиенти на оваа банка и натаму непречено да ги користат банкарските услуги и производи, преку своја трансакциска сметка да ги остваруваат своите приливи и плаќања и да бидат финансиски инклузивни. Со тоа, уште еднаш ќе се потврди дека нашиот банкарски систем не само што е стабилен, туку е и општествено одговорен.

На крајот дозволете ми да истакнам дека во изминатиот период медиумите покажаа исклучително висок професионализам и општествена одговорност со точно и навремено информирање на јавноста во однос на сите информации поврзани со монетарната политика и финансиската стабилност. Верувам дека и оваа подршка нема да изостане и овој пат.

 

Ви благодарам! 

 

Скопје, 12 август 2020 година

 

Почетна За Народната банка Односи со јавноста Известувања 2021
  • Поставеност, овластувања и организација на Народната банка
  • Органи на Народната банка
  • Совет на Народната банка
  • Извршен одбор
  • Гувернер
  • Вицегувернери
  • Комитети
  • Корпоративно управување
  • Цели и задачи
  • Транспарентност
  • Односи со јавноста
    • Соопштенија за печат
    • Говори
    • Интервјуа
    • Известувања
      • 2025
      • 2024
      • 2023
      • 2022
      • 2021
      • 2020
    • Слободен пристап до информации од јавен карактер
    • Овластено лице за прием на пријави од укажувачи
    • Офицер за заштита на личните податоци
    • Соработка
  • Организациска шема
  • Стратегија
  • Програма за работа
  • Меѓународни односи
  • Конференции
  • Годишна награда
  • Финансиска едукација
  • Музеј
  • Библиотека и архив
  • Кариера во Народната банка
  • Донации
  • A+
  • A-

{{Title}}

{{Intro}}
{{{Content}}}
{{#hasElements Images}}
{{#each Images}} {{#showInline ShowInGallery IsThumbNail}}
{{{dataImg this params="?width=886"}}}
{{/showInline}} {{/each}}
{{#each Images}} {{#showInline ShowInGallery IsThumbNail}}
{{{dataImg this params="?width=200&height=100"}}}
{{/showInline}} {{/each}}
{{/hasElements}}

ИНФЛАЦИЈА

 

КУРСНА ЛИСТА

Држава

Единицa валута

Среден курс во денари

EUR

Повеќе

КУРСНА ЛИСТА

за период: -

Држава Шифра Единицa валута Куповен курс во денари Среден курс во денари Среден курс во денари Продажен курс во денари

ОСНОВНИ КАМАТНИ СТАПКИ НА НАРОДНАТА БАНКА

Инструмент
Каматна стапка
Благајнички записи 

5,35%

Расположлив кредит преку ноќ
5,85%
Расположлив депозит преку ноќ
3,95%

Расположлив депозит на седум дена

4,00%

  
Промени на основната каматна стапка

Стапки на задолжителната резерва на банки

Обврски со договорна рочност до 2 години:
во домашна валута
8,0%
во домашна валута со валутна клаузула
100%
во странска валута
21%
Обврски со договорна рочност над 2 години: 

во домашна валута
0%
во домашна валута со валутна клаузула
100%
во странска валута
5%
 


Операции на финансиските пазари

Аукции на благајнички записи
Аукции на државни хартии од вредност
Аукции на репо трансакции


Референтна стапка за пресметување на стапката на казнената камата

5,55% 

  

5,55

Каматни стапки на денарски депозити без валутна клаузула

2,73% 

СКИБОР

Сите права задржани © 2017

Почитувани, доколку имате проблем со пристапување до веќе објавените податоци, ве молиме обратете се на телефонот за техничка поддршка: 3108 206. За останатите потреби телефонска централа 3108 108 | (контакт).

Народна банка на Република Северна Македонија
Следете нѐ

  • почетна
  • контакт
  • веб мапа
  • веб инфо
  • корисни врски
  • политика за приватност
  • политика за колачиња
  • ЧПП
  • ново на социјалните мрежи
  • огласи за продажба на имот/отстранување отпад