Çfarë janë biskotat (cookies)?

Faqja jonë e internetit përdor biskota. Biskota është një skedar i vogël i përbërë nga shkronjat dhe numrat që regjistrohen në kompjuterin Tuaj. Biskotat nuk ruajnë të dhëna personale, siç janë emri ose adresa Juaj. Kur të vizitoni faqen tonë herën tjetër, biskotat na lejojnë ta njohim shfletuesin Tuaj. Biskotat mund t’i ruajnë preferencat Tuaja dhe informacione tjera, por nuk mund t’i lexojnë të dhënat ose informacionet Tuaja nga disku i Juaj ose të lexojnë skedarë tjerë të ruajtur për biskotat e faqeve tjera. Ju mund ta konfiguroni shfletuesin Tuaj të internetit të refuzojë biskotat. Informacione më të hollësishme lidhur me këtë mund të gjeni në Politikën tonë të biskotave (cookies).

Politika e biskotave (cookies)
logo
  • МК
  • EN
  • AL
  • Rreth Bankës Popullore
    • Themelimi, kompetencat dhe organizimi i Bankës Popullore
    • Organet e Bankës Popullore
    • Këshilli i Bankës Popullore
      • Mbledhje të Këshillit
      • Mënyra e punës së Këshillit të Bankës Popullore
    • Bordi ekzekutiv
    • Guvernatori
    • Viceguvernatorët
    • Komitetet
    • Menaxhimi korporativ
    • Qëllimet dhe detyrat
    • Transparenca
    • Marrëdhënie me publikun
      • Njoftime për shtyp
        • 2025
        • 2024
        • 2023
        • 2022
        • 2021
        • 2020
        • 2019
        • 2018
        • 2017
      • Fjalime
      • Intervista
      • Lajmërime
        • 2025
        • 2024
      • Qasje e lirë deri te informacionet me karakter publik
      • Personi i autorizuar për marrjen e raporteve nga sinjalizuesit
      • Zyrtar për mbrojtjen e të dhënave personale
      • Bashkëpunimi
    • Struktura organizative
    • Strategjia
    • Programi i punës
    • Marrëdhëniet ndërkombëtare
      • Marrëdhëniet me BE-në
        • Ndihma Para-Aderimit
          • Njoftime për shtyp
          • Prezantime dhe fjalime
        • Buletini tremujor
      • Marrëdhëniet me institucionet financiare ndërkombëtare
      • Bashkëpunimi teknik
    • Konferenca
      • Konferencë e nivelit të lartë
      • Konferenca e nëntë hulumtuese ndërkombëtare
        • Foto Galeria
      • Konferenca e 15-të e Pagesave dhe Infrastrukturës së Tregut
      • Vienna Initiative – Full Forum (22-24 March 2023), Skopje
        • Njoftime për shtyp
        • Foto Galeria
      • Konferenca e 14-të e Pagesave dhe Infrastrukturës së Tregut
      • Konferenca e tetë hulumtuese
      • Jubile 30 vjet nga pavarësia monetare
      • Punëtoria: Praktikat më të mira për menaxhimin e burimeve njerëzore në sistemin bankar në Republikën e Maqedonisë së Veriut, 10-11 nëntor 2021
      • Punëtori rajonale virtuale për statistikë e organizuar nga Banka Popullore e Republikës së Maqedonisë së Veriut, 11 dhjetor 2020
      • Konferenca e 11-të e Pagesave dhe Infrastrukturës së Tregut
      • Konferenca e shtatë vjetore hulumtuese
      • Konferencë ndërkombëtare e nivelit të lartë për politikën monetare dhe menaxhimme mjetet finanicare (Meriot Hotel Shkup), 16 shkurt 2018
      • Konferenca e jubileare dhjetëvjeçare e Pagesave dhe Infrastrukturës së Tregut
      • Shënim solemn i jubileut me rastin e 25 vjetorit të pavarësisë monetare të Republikës së Maqedonisë
      • Konferenca e gjashtë vjetore hulumtuese
      • Konferenca e pestë vjetore hulumtuese
      • Grupi Punues i BIS-it për Politikën Monetare në Europën Qendrore dhe Lindore
      • Forumi i parë rajonal i Europës Lindore dhe Azisë Qendrore mbi përfshirjen financiare
      • Konferenca e katërt ndërkombëtare hulumtuese: “Trajtimi i strukturës së ngurtë në kontekstin e efektivitetit të transmetimit të politikës monetare"
      • Konferenca e tretë rajonale e edukimit financiar për Europën dhe Azinë Qendrore
      • Konferenca e tretë ndërkombëtare hulumtuese: "Në rrugën drejt shërimit dhe rritjes së qëndrueshme në mjedis të ndryshuar global"
      • Konferenca e dytë ndërkombëtare hulumtuese në temën: "Politika dhe mjedisi global: konsensus i ri nga kriza?"
      • Konferencë me rastin e shënimit të 20 vjetorit të pavarësisë monetare të Republikës së Maqedonisë
      • Hapja e Qendrës së Përbashkët të Informimit Publik të Bankës Botërore dhe BPRM-së
      • 23 Konferenca Vjetore e Grupit të Mbikëqyrësve Bankar të Europës Qendrore dhe Lindore (BSCIE)
      • Konferencë: Konkurenca e vendeve të Europës Juglindore dhe sfidat në rrugën drejt BE-së
      • Punëtoria: Çmimet e ushqimeve dhe inflacioni
      • Punëtoria: Probleme në matjen e inflacionit
      • Punëtoria në temën: Konsumi i energjisë në RM-vë dhe efekti i tij në bilancin e pagesave
      • Jubileu 60 vjeçar i Veprimtarisë së bankimit qendror në Republikën e Maqedonisë
      • Punëtoria: Niveli i lartë i parave të gatshme në qarkullim në Republikën e Maqedonisë
    • Çmimi i vitit
    • Edukim financiar
    • Muzeu
    • Donacione
    • Biblioteka dhe arkivi
    • Karriera në Bankën Popullore
      • Banka Popullore si punëdhënës
      • Punësim në Bankën Popullore
      • Puna praktike në Bankën Popullore
  • Politika monetare
    • Pozicionimi i politkës monetare
    • Bordi Ekzekutiv për politikën monetare
    • Implementimi i politikës monetare
      • Operacione në tregun e hapur
        • Ankande të bonove të thesarit
        • Ankande të transaksioneve repo
        • Transaksione definitive
      • Rezerva e detyruar
      • Depozita të disponueshme
      • Kredi njëditore
      • Kredia brenda ditës
      • Gjendja e likuiditetit në sistemin bankar
    • Ndryshime të normës bazë të interesit të Bankës Popullore
  • Tregjet financiare
    • Ankandet e bonove të thesarit
    • Tregu ndërbankar i depozitave
      • Norma e interesit në tregun ndërbankar të depozitave - SKIBOR (Skopje Interbank Offered Rate)
      • Norma e interesit në tregun ndërbankar të depozitave - MKDONIA (Macedonian Denar Overnight Index Average)
      • Tregtimi në tregun ndërbankar të depozitave
    • Ankandet e letrave me vlerë
    • Tregu valutor
    • Tregu sekondar i letrave me vlerë
      • Kuotimet në tregun përtej sportelit
      • Tregtimet e tregut përtej sportelit
    • Informata nga tregjet financiare ndërkombëtare
  • Stabiliteti financiar
    • Çfarë është stabiliteti financiar dhe si ruhet ai?
    • Sistemi financiar në Republikën e Maqedonisë së Veriut
    • Të dhënat dhe treguesit
      • Treguesit e stabilitetit financiar
      • Të dhënat dhe treguesit për sistemin bankar të Republikës së Maqedonisë së Veriut
      • Pasqyrë e treguesve të gjelbër
      • Kalendari i publikimit të dhënave për sistemin bankar të Republikës së Maqedonisë së Veriut
    • Pozicionimi i politikës makroprudenciale në Republikën e Maqedonisë së Veriut
      • Njoftimet nga Komisioni i Stabilitetit Financiar
      • Strategjia për zbatimin e politikës makroprudenciale në Republikën e Maqedonisë së Veriut
      • Raporte rreth Komitetit të Stabilitetit Financiar
    • Përkufizimi, fushëveprimi dhe qëllimet e politikës makroprudenciale në Republikën e Maqedonisë së Veriut
    • Roli i Bankës Popullore
    • Instrumentet makroprudenciale të Bankës Popullore
      • Shtresat mbrojtëse të kapitalit
      • Masat për përdoruesit e kredisë
      • Instrumente tjera makroprudenciale
      • Vendime për vendosjen e instrumenteve makroprudenciale të Bankës Popullore
    • Botime
      • Raporte për stabilitetin financiar
      • Raporte për sistemin bankar të vendit tonë
      • Hulumtime anketuese
      • Analiza dhe prezantime
      • Formularë
    • Testi i stresit të sektorit bankar
  • Mbikëqyrja
    • Mbikëqyrje bankare dhe rregullore
    • Legjislacioni
      • Licencimi
      • Mjaftueshmëria e kapitalit
      • Rreziku kreditor
      • Rreziku i likuiditetit
      • Rreziku valutor
      • Rreziqe tjera
      • Mbikëqyrje dhe inspektim
      • Kontabiliteti, raporte financiare, publikime dhe auditim
      • Mbrojtja e konsumatorit në kontratat e kredive për konsumatorë
      • Regjistri i Kredisë
      • Rregulloret e tjera
      • Qarkore mbikëqyrëse
      • Draft rregullore
    • Sistemi bankar i vendit tonë
    • Struktura organizative e mbikëqyrjes dhe rregullores bankare
    • Pyetje dhe përgjigje
    • Pyetje dhe përgjigje për operacionet e këmbimit valutor
    • Parandalim të pastrimit të parave dhe të financimit të terrorizmit
      • Dokumentet strategjike
      • Ligji dhe aktet nënligjore të parandalimit të pastrimit të parave dhe të financimit të terrorizmit
      • Organizatat ndërkombëtare dhe institucionet nacionale
      • Standardet ndërkombëtare
      • Prezantime
  • Sistemet e pagesave dhe shërbimet e pagesave
    • Infrastruktura pagesore maqedonase
    • Roli i Bankës Popullore në sistemet e pagesave
      • Roli mbikëqyrës
      • Standardet për operimin e sistemeve pagesore
    • Rregullore për sistemet e pagesave dhe shërbimet e pagesave
    • Institucionet e pagesave, institucionet e parasë elektronike dhe operatorët e sistemit të pagesave
      • Dhënia e lejeve
      • Regjistra
      • Raport mbi transaksionet e pagesave ndërkufitare të njëhershme
    • Statistika e pagesave
    • Konferenca, risi dhe publikime
    • Këshilli kombëtar për sistemet e pagesave
    • Porta e Inovacionit
    • Krahasimi i tarifave midis ofruesve të shërbimeve pagesore
  • Paratë maqedonase
    • Kartëmonedha në qarkullim
    • Monedha në qarkullim
    • Monedha për koleksionim
    • Dizajni i kartëmonedhave të reja me përbërje plastike-polimer
    • Lista e makinave të testuara me sukses
  • Statistika
    • Programi për hulumtime statistikore 2023-2027
    • Kalendari i publikimit të të dhënave
    • Buletinet
    • Statistika monetare dhe statistika e normave të interesit
      • Statistika monetare
      • Statistika e normave të interesit
    • Statistika të jashtme
      • Bilanci i pagesave
      • Rezervat zyrtare valutore dhe likuiditeti valutor
      • Pozita investuese ndërkombëtare
      • Investime direkte
        • Investime direkte - Lëvizjet
        • Investime direkte - Gjendjet
      • Investimet e portofolit (CPPI)
      • Shkëmbimi i jashtëm tregtar
      • Borxh i jashtëm
      • Kursi real i këmbimit (KREK)
    • Llogaritë financiare
      • Statistika e llogarive financiare
      • Letrat me vlerë të borxhit
    • Standardi special për shpërndarjen e të dhënave SDDS Plus
    • Treguesit bazë ekonomik dhe çmimet e patundshmërive
    • Njoftimet për nevojat e statistikës
    • Njoftime për shtyp
    • NBStat - Ueb portali statistikor
  • Botime
    • Raporte vjetore
      • 2023
      • 2022
      • 2021
      • 2020
      • 2019
      • 2018
      • 2017
      • 2016
      • 2015
      • 2014
    • Treguesit më të ri makroekonomik
      • 2025
      • 2024
      • 2023
      • 2022
    • Raporte tremujore
      • 2025
      • 2024
      • 2023
      • 2022
      • 2016
      • 2014
    • Raporte tremujore të sistemit bankar
      • 2023
      • 2022
    • Raporte gjysmë-vjetore
    • Hulumtime anketuese
      • Anketa për aktivitete kredituese
      • Anketa për pritshmëri të inflacioneve
      • Anketa për pritjet inflacioniste dhe pritjet për lëvizjen e PBB-së reale
        • 2025
        • 2024
    • Raport për gjendjen financiare të Bankës Popullore
      • 2025
      • 2024
      • 2023
      • 2022
    • Hulumtime
      • Materiale punuese
      • Analiza
      • Hulumtime ekonomike
      • Klubi i hulumtuesve
        • Sesioni i 27-të, 07.12.2017
        • Sesioni i 28-të, 15.03.2018
        • Sesioni i 29-të, 13.06.2018
        • Sesioni i 30-të, 26.09.2018
        • Sesioni i 31-të, 13.12.2018
        • Sesioni i 32-të, 21.03.2019
        • Sesioni i 33-të, 26.06.2019
        • Sesioni i 34-të, 20.09.2019
        • Sesioni i 35-të, 12.12.2019
        • Sesioni i 36-të, 12.03.2020
        • Sesioni i 37-të, 17.12.2020
        • Sesioni i 39-të, 01.07.2021
        • Sesioni i 40-të, 16.09.2021
        • Sesioni i 41-të, 22.12.2021
        • Sesioni i 42-të, 31.03.2022
        • Sesioni i 43-të, 30.06.2022
        • Sesioni i 44-të, 26.09.2022
        • Sesioni i 45-të, 23.12.2022
        • Sesioni i 46-të 27.03.2023
        • Sesioni i 47-të 15.06.2023
        • Sesioni i 48-të 21.09.2023
        • Sesioni i 49-të 21.12.2023
        • Sesioni i 50-të 28.03.2024
        • Sesioni i 51-të 27.06.2024
        • Sesioni i 52-të 26-09-2024
        • Sesioni i 53-të 19.12.2024
        • Sesioni i 54-të 27.03.2025
      • Programi për veprimtari hulumtuese
      • Shtojca analitike në raportet tremujore
      • Përmbledhje punimesh nga konferencat
      • Të tjera
    • Bibliografi
    • Strategjitë
  • Rregullore
    • Ligje
    • Vendime
      • Vendime nga fusha e operacioneve të tregjeve financiare
      • Vendime nga fusha e operacioneve të këmbimit valutor
      • Vendime nga fusha e sistemeve të pagesave dhe shërbimeve pagesore
      • Vendime nga fusha e statistikës
      • Vendime nga fusha e operacioneve të thesarit
        • Menaxhimi me kartëmonedha dhe monedha
        • Emetimi, lëshimi në qarkullim dhe tërheqja nga qarkullimi i kartëmonedhave dhe monedhave
      • Vendime nga fusha e mbikëqyrjes
      • Vendime në pajtim me Ligjin e Stabilitet Financiar
      • Vendime nga fusha e kontabilitetit dhe raportimit financiar
      • Vendim për llojin dhe shumën e kompensimeve të shërbimeve që i jep Banka Popullore e Republikës së Maqedonisë së Veriut
      • Vendime nga fusha e teknologjisë së informacionit
    • Udhëzime
      • Udhëzime nga fusha e operacioneve të tregjeve financiare
      • Udhëzime nga fusha e operacioneve të këmbimit valutor
      • Udhëzime nga fusha e sistemeve të pagesave
      • Udhëzime nga fusha e operacioneve të kredisë me jo-rezidentë
      • Udhëzime nga fusha e statistikës
      • Udhëzime nga fusha e mbikëqyrjes
      • Udhëzime nga fusha e operacioneve të thesarit
    • Qarkor
    • Rregullore për letrat shtetërore me vlerë
      • Tregu primar i letrave shtetërore me vlerë
      • Tregu sekondar i letrave me vlerë
    • Rregulla dhe dokumente të punës monetare nga periudha e pavarësisë monetare
    • Rregullore Interne
      • Rregullore interne në fushën e menaxhimit korporativ
  • Ndërhyrja e jashtëzakonshme

 

Të nderuar mysafirë, ekselenca

Zonja dhe Zotërinj, mirëmëngjesi

Është kënaqësi e madhe t’ju uroj mirëseardhje në Konferencën e 12-të për Pagesa dhe Infrastrukturë të Tregut të organizuar nga Banka Popullore e Republikës së Maqedonisë së Veriut. Gjatë viteve, organizimi i kësaj konferenca ka përfituar nga kontributi i paçmuar dhe mbështetja e pakursyer e De Nederlandsche Bank, për të cilën shpreh mirënjohjen time më të thellë. Prania e Bankës Qendrore Evropiane, Bankës për Shlyerje Ndërkombëtare dhe Komisionit Evropian është gjithashtu një tipar i qenësishëm i konferencës. Dhe ne jemi të privilegjuar dhe mirënjohës për këtë, duke pasur parasysh rolin e rëndësishëm që këto institucione luajnë në fushën e pagesave.

Teknologjitë dhe inovacionet financiare po riformësojnë sektorin financiar, duke krijuar ofrues të rinj, modele biznesi, produkte dhe zgjidhje të reja, duke ndryshuar kështu të gjithë ekosistemin financiar.  Nuk është imagjinare, por më tepër një mundësi sot, me disa prekje në një pajisje të mençur, të jeni në gjendje të gjurmoni pagesa nëpër llogari, kontrolloni borxhet direkte, gjeni një kartelë kreditore më të mirë, krahasoni faturat e amvisërisë, ose anuloni abonime ose pëlqime të padëshiruara. Valët e inovacioneve financiare, por edhe nga operatorët në treg, krijojnë ndryshime masive në industrinë financiare. Duke pasur parasysh këtë, pika kryesore e konferencës është përqafimi i ndryshimeve, që po hapni dyert për risitë financiare në peizazhin e pagesave, duke parandaluar ndërprerjet të tregjeve financiare dhe stabilitetit të përgjithshëm financiar.

Vala e re e digjitalizimit mund të ketë ndikime pozitive mbi ekonominë - ajo nxit inovacione dhe produktivitet, transformon shërbimet publike dhe private, kontribuon për një përfshirje më të lartë financiar duke arritur deri te amvisëritë me shërbim të pamjaftueshëm dhe në përgjithësi, përmirëson mirëqenien e shoqërisë pasi që informacioni, njohuritë dhe të dhënat bëhen më gjerësisht të disponueshme. Përfitimet shkojnë krah për krah me sfidat ndaj vendeve të punës dhe shkathtësive të nevojshme, ndaj tatimimit, tregjeve financiare, dhe fton mendime të reja se si të ruhen bazat siç janë privatësia dhe siguria, si dhe si të ruhet stabiliteti monetar dhe financiar.

Inovacionet financiare të mbështetura nga digjitalizimi kanë potencial gradualisht ta riformësojnë sektorin financiar. Raporti i KPMG-së[1] “Pulsi i Fintech-ut” tregoi se Fintech investimet globalisht u dyfishuan gjatë vitit 2018 dhe arritën 112 miliardë dollarë. Për më shumë, ndërkohë që kompanitë e reja startup lulëzuan nëpër nen sektorët në zhvillim të Fintech-ut, fusha shumë të zhvilluara si pagesat panë njëfarë konsolidimi nëpërmjet bashkimeve dhe blerjeve të lojtarëve të zhvilluar. Raportet gjithashtu tregojnë se numri më i madh i ofruesve të Fintech shërbimeve janë në kategorinë e pagesave, duke u dhënë kështu atyre potencial për ndërmarrjen graduale të një ndryshimi paradigmë në peizazhin e pagesave. Indeksi i adoptimit nga E&Y nxjerr në pah një rritje mbresëlënëse dhe të shpejtë në adoptimin e Fintech shërbimeve midis tregjeve të zhvilluar dhe në zhvillim me një normë më të lartë të adoptimit midis gjeneratave të reja (25-34 vjeç). Mesatarisht, rreth 33% nga konsumatorët digjitalisht aktiv kanë përdorur së paku dy Fintech shërbime në gjashtë muajt e fundit (krahasuar me vetëm 16% dy vite më parë), me pagesat dhe transferimin e parave duke qenë segmentet më të famshëm (të përdorur nga 50% të konsumatorëve digjitalisht aktiv). Ndoshta edhe më e rëndësishme, ka një vetëdijesim në rritje: 84% të konsumatorëve janë të vetëdijshëm për Fintech shërbimet krahasuar me 62% dy vite më parë. Kështu, rritja e investimeve në Fintech segmentet, si dhe rritja e ndërgjegjësimit dhe adoptimit të Fintech shërbimeve tregon se Fintech-ët përqafohen dhe do të vazhdojnë të fitojnë vrull në të ardhmen.

Inovacionet financiare ndryshojnë mjedisin jo vetëm për konsumatorët, por edhe për industrinë bankare tradicionale dhe krijuesit e politikave. Konsumatorët mund të përfitojnë nga qasja e rritur dhe me kosto efektive në shërbimet financiare, edhe pse në disa raste në kurriz të kostos së privatësisë dhe mbrojtjes së konsumatorit.  Sa i përket institucioneve financiare tradicionale, të tilla si bankat, ata mund të përballen me konkurrencë të fortë nga ofruesit e ri, në njërën anë, por mund të përfitojnë nga rritja e efikasitetit të kostos, konkurrencës dhe aftësisë për të ofruar shërbime të reja të nivelit të lartë në anën tjetër. Ndikimi i krijuesve të politikës dhe rregullatorëve është gjithashtu i lartë, pasi ata fillimisht duhet të kuptojnë inovacionet/shërbimet e reja, parashikojnë pasojat e mundshme për ndërmjetësim financiar dhe stabilitet dhe të reagojnë në kohën e duhur dhe në mënyrë të duhur.

Rritja e rëndësisë së kësaj teme është qartë e demonstruar nga adoptimi i Balin Fintech Agjendës të FMN-së, e cila ofron udhëzime për autoritetet kombëtare se si të përballen me peizazhin financiar të ri dhe në zhvillim, dhe nënvizon nevojën për një bashkëpunim të fortë ndërkombëtarë, pasi shërbimet financiare janë duke shpërfillur kufijtë si institucionalisht ashtu edhe gjeografikisht.  

Në vijim, do të doja të përqendrohesha shkurtimisht në sfidat e Fintech zhvillimeve për industrinë bankare dhe krijuesit e politikave.

Duhet të marrim parasysh se digjitalizimi i sistemit bankar nuk është një fenomen i ri; ka qenë i pranishëm për më shumë se 3 dekada (në formën e bankomatëve, pagesave elektronike, e-bankingut). Shfaqja e fintech është vetëm vala e fundit e inovacionit që prek industrinë bankare. Megjithatë, në dekadën e fundit, ka ndodhur një ndryshim i rëndësishëm në mënyrën e përdorimit të teknologjisë, duke krijuar kështu një mjedis në të cilin një ndërprerje mund të ndodhë shumë shpejt dhe të nxisë bankat tradicionale të përshtaten më shpejt për të mbajtur pjesën e tregut.

Përveç avancimit në teknologji, disa faktorë të tjerë gjithashtu kanë kontribuar në përhapjen e inovacionit financiar. Fakti që industria bankare po merrej me çështjet e trashëgimisë nga kriza globale - bilance të dobëta globale financiare, ndoshta ishte faktor i rëndësishëm që siguroi hapësirë që jo-bankat të depërtojnë në biznesin financiar. Gjithashtu, burimet e bankave në masë të madhe u drejtuan drejt zbatimit të kërkesave të reja të Basel 3 që synonin rritjen e rezistencës së sistemit bankar. Presioni i rritur i konkurrencës është përforcuar më tej me ndryshimet rregullatore në segmentin e pagesave-PSD2 që solli shumë ndryshime, duke përfshirë eliminimin e pengesave për hyrjen për palët e treta duke siguruar qasje në të dhënat dhe llogaritë e klientëve në banka - i ashtuquajturi "banking i hapur". Sipas hulumtimit nga PricewaterhouseCoopers[2], bankat kanë lëvizur shumë nga trajtimi i bankingut të hapur si një ushtrim harmonizimi në një mundësi për të konkurruar, inovuar dhe ofruar vlera dhe më shumë se 33 milion njerëz pritet të kenë nënshkruar për të përdorim të shërbimeve të bankingut të hapur deri në vitin 2022. Kundër kësaj, shumë Fintech firma, që nuk janë entitete të rregulluara, kanë lançuar produkte të reja, të diferencuara dhe të përshtatura, duke vënë një presion të konsiderueshëm mbi institucionet financiare tradicionale.

Një faktor shumë i rëndësishëm që me siguri do të formësojë të ardhmen e industrisë bankare tradicionale është mënyra se si bankat tradicionale qasen dhe përqafojnë risitë financiare, qoftë vetë ose nëpërmjet bashkëpunimit me kompanitë e reja të fintech.  Jo vetëm që kompanitë fintech do të përpiqen të sillen si bankat, por bankat gjithashtu do të përpiqen të sillen si fintech-ët. Përderisa disa vëzhgues të tregut vlerësojnë se një pjesë e konsiderueshme e të ardhurave të bankave, sidomos në sektorin e shitjes me pakicë, është në rrezik gjatë 10 viteve të ardhshme, të tjerë pretendojnë se bankat do të jenë në gjendje të absorbojnë ose të fitojnë konkurrentët e rinj, duke përmirësuar efikasitetin dhe aftësitë e tyre.

Në këtë kontekst, BIS parashikon 5 skenarë të ndryshëm se si shpërthimi i fintech mund të ndikojë bankat që shtrihen nga një skenar ku bankat mbështetëse digjitalizojnë dhe modernizojnë veten për të ruajtur marrëdhëniet me klientët dhe shërbimet bazë bankare duke shfrytëzuar teknologjitë për të ndryshuar biznes modelet e tyre aktual (që nuk është larg nga trendet e vëzhguara aktualisht) deri në një skenar ku bankat janë bërë të parëndësishme pasi që klientët bashkëveprojnë drejtpërdrejt me ofruesit individual të shërbimeve financiare pasi nevoja për ndërmjetësim për bilancin ose për një palë të tretë të besuar është hequr dhe bankat janë zhvendosur nga platforma dhe teknologji të shkathëta.

Duke ndjekur shembullin e Asociacionit Bankar Evropian, në fillim të këtij viti, kemi bërë një studim të shkurtër të bankave vendase për të marrë informacion lidhur me përvojën e tyre me zgjidhjet teknologjike moderne. Rezultatet e sondazhit tregojnë se pothuajse dy të tretat e bankave vendase nuk kanë ndonjë përvojë me kompanitë fintech dhe madje çuditërisht, ata nuk kanë plane për të krijuar ndonjë marrëdhënie në të ardhmen e afërt. Bankat që kanë ca eksperiencë me kompanitë fintech tregojnë se më së shumti është një partneritet komercial me fintech firma ekzistuese për lançimin e produkteve apo shërbimeve të reja. Përveç kësaj, disa banka u përgjigjën se preferojnë të zhvillojnë zgjidhje brenda kompanisë, pa bashkëpunimin formal me palë të jashtme. Motive të përmendura më shpesh të bankave që kanë partneritet formal me fintech firma ose zhvillojnë zgjidhjet e tyre për përdorimin e teknologjive të reja, ishin tërheqja e konsumatorëve të rinj ose ruajtja e konsumatorëve ekzistues dhe kursimet e kostos. Ndër zgjidhjet teknologjike të cilat tashmë janë në përdorim ose janë në fazën e testimit, shumica e bankave citojnë shërbimet e cloud-it, përdorimin e vetive biometrike për qëllime të identifikimit të klientit dhe përdorimin e analizave të të dhënave të mëdha për vlerësimin e kredive. Aktualisht, bankat nuk kanë përvojë as me algoritme të përdorura për qëllime të këshillave apo vendimeve të investimit, as me ndonjë zgjidhje të bazuar në DLT.

Rregullatorët dhe krijuesit e politikave gjithashtu përballen me sfida. Rregullat dhe rregulloret duhet të jenë në një ritëm me inovacionin, duke ofruar mjedis mbështetës, por gjithashtu duke vlerësuar dhe lehtësuar në mënyrë adekuate rreziqet e mundshme. Rrjedhimisht, për të kuptuar përfitimet e plota të digjitalizimit, autoritetet duhet të tejkalojnë kundërshtimet tradicionale të politikave dhe të të gjitha niveleve të ndryshme të institucioneve dhe të zhvillojnë një qasje të unifikuar për hartimin e politikave. Bordi i Stabilitetit Financiar vlerësues i qasjeve rregullatore për fintech zbulon se shumica e juridiksioneve të anketuara tashmë kanë marrë ose planifikojnë të marrin masa rregulluese për t'iu përgjigjur fintech-ut. Shtrirja dhe shkalla e ndryshimeve ose ndryshimeve të planifikuara ndryshojnë ndjeshëm, duke u varur, ndër të tjera, në madhësinë dhe strukturën përkatëse të sektorëve të brendshëm financiarë dhe të fintech-ut dhe fleksibilitetin e dhënë tashmë nga kuadri rregullator ekzistues. Një shembull i inovacionit në fushën legjislative është ngritur nga Bashkimi Evropian me Direktivën e Rishikuar të Shërbimit të Pagesave (PSD2). Kjo direktivë, e cila është konsideruar si një nga ndryshimet më thelbësore rregullatore të këtij lloji në Evropë, do të jetë një përgjigje rregullatore ndaj peizazhit revolucionar të financave the pagesave. Përveç kësaj, disa juridiksione kanë futur qasje rregullatore, qendra inovacionesh ose përshpejtues për të promovuar inovacionin dhe për të përmirësuar ndërveprimet me firma të reja të fintech. Në përgjithësi, veprimet e politikave janë fokusuar kryesisht në forcimin e mbrojtjes së konsumatorëve dhe investitorëve, integritetit të tregut, rritjen e përfshirjes financiare dhe nxitjen e konkurrencës.  Ndryshimet e vazhdueshme rregullatore, nga ana tjetër, janë të favorshme për rritjen e interesit në regtech- zgjidhjet teknologjike të reja që ndihmojnë industrinë financiare për të menaxhuar më mirë detyrimet e tyre për harmonizim.

Si një shtysë për novacion dhe përgjigje ndaj sfidave në rritje, Banka Popullore dhe Ministria e Financave kanë vazhduar aktivitetet e përbashkëta në Projektligjin për shërbimet e pagesave dhe sistemet e pagesave, i cili përfshin PSD2 si dhe rregulloret tjera relevante të Bashkimit Evropian në fushën e pagesave. Qëllimi shumë i gjerë dhe ambicioz i ligjit të ri e bën atë një nga pjesët më të rëndësishme dhe gjithëpërfshirëse të legjislacionit të shërbimeve financiare. Ai mishëron objektiva që kërkojnë të bëhen pagesa më të sigurta, të rrisin mbrojtjen e konsumatorit dhe të nxisin risi, duke siguruar një fushë të barabartë për të gjithë ofruesit, duke përfshirë këtu edhe ofruesit e rinj. Duke ndjekur shembujt e bankave të tjera qendrore, ne jemi gjithashtu në procesin e krijimit të një qendre të inovacionit për monitorimin nga afër të fintech zhvillimeve, duke bashkëvepruar me institucionet që planifikojnë të lançojnë shërbime të reja, të cilat do t'i ndihmojnë ata të kuptojnë më mirë mjedisin rregullator, por gjithashtu do të na ndihmojnë të kuptojmë në mënyrë adekuate fintech zhvillimet, vlerësimin e rreziqeve dhe mundësisht rikalirbrimin e kuadrit rregullator.

Për të përmbledhur, inovacioni në financat digjitale, duke mbështetur lidhjen ndërmjet digjitalizimit dhe financimit, ofron mundësi të gjera, të cilat autoritetet janë të prirura për t’i adoptuar. Ai mban premtimin për uljen e kostove dhe fërkimeve, rritjen e efikasitetit dhe konkurrencës, ngushtimin e asimetrisë së informacionit dhe rritjen e qasjes në shërbimet financiare, veçanërisht në vendet me të ardhura të ulëta dhe për popullatat me shërbim të pamjaftueshëm. Inovacionet e vazhdueshme dhe përparimet teknologjike e mbështesin zhvillimin më të gjerë ekonomik dhe rritjen inkluzive, lehtësojnë pagesat ndërkombëtare dhe remitancat, dhe thjeshtojnë dhe forcojnë përputhshmërinë rregullatore dhe proceset mbikëqyrëse. Në të njëjtën kohë, autoritetet janë të shqetësuara për rreziqet e mundshme që paraqiten për sistemin financiar dhe për klientët e tij. Për më tepër, procesi i adoptimit mund të paraqesë edhe sfida të tranzicionit, dhe vigjilenca e politikës do të jetë e nevojshme për të bërë ekonomitë të qëndrueshme dhe gjithëpërfshirëse, në mënyrë që të kapen përfitimet e plota. Si përgjigje, politikëbërja do të duhet të jetë e shkathët, inovative dhe bashkëpunuese dhe me rëndësi do të duhet të arrijë ekuilibrin e duhur midis mundësimit të inovacionit financiar nga njëra anë dhe adresimit të sfidave ndaj tregut dhe integritetit financiar, mbrojtjes së konsumatorit dhe stabilitetit financiar nga ana tjetër. Ky ekuilibër është kritik për të ofruar përfitimet e mirëqenies së inovacionit financiar dhe për të shmangur zvarritjen e zhvillimit të financave digjitale me rrezikun e lënies së dikujt prapa.

Pres me kënaqësi prezantimet dhe diskutimet nga pjesëmarrësit në konferencë, për të cilat jam i sigurt se do të ofrojnë reflektime interesante mbi sfidat e lartpërmendura duke hedhur dritë mbi peizazhin e ndryshueshëm të inovacionit financiar, veçanërisht në fushën e pagesave.

Ju uroj të gjithëve një konferencë të kënaqshme dhe të dobishme në Ohër, qytetin tonë simpatik, të mbrojtur nga UNESCO për trashëgiminë e tij natyrore dhe kulturore.

Ju faleminderit!

 

 


[1] Pulsi i Fintech-ut 2018: Analizë dyvjetore e investimeve në fintech, 2019,  KPMG, https://assets.kpmg/content/dam/kpmg/xx/pdf/2019/02/the-pulse-of-fintech-2018.pdf

[2]E ardhmja e bankingut është e hapur: Si të shfrytëzoni mundësinë e Bankingut të Hapur, 2018, PricewaterhouseCoopers LLP, https://retailbankinginnovation.fintecnet.com/uploads/2/4/3/8/24384857/the_future_of_banking_is_open.pdf

 

Shtepi Rreth Bankës Popullore Marrëdhënie me publikun Fjalime Anita Angelovska-Bezhoska (2018 -)
  • Themelimi, kompetencat dhe organizimi i Bankës Popullore
  • Organet e Bankës Popullore
  • Këshilli i Bankës Popullore
  • Bordi ekzekutiv
  • Guvernatori
  • Viceguvernatorët
  • Komitetet
  • Menaxhimi korporativ
  • Qëllimet dhe detyrat
  • Transparenca
  • Marrëdhënie me publikun
    • Njoftime për shtyp
    • Fjalime
    • Intervista
    • Lajmërime
    • Qasje e lirë deri te informacionet me karakter publik
    • Personi i autorizuar për marrjen e raporteve nga sinjalizuesit
    • Zyrtar për mbrojtjen e të dhënave personale
    • Bashkëpunimi
  • Struktura organizative
  • Strategjia
  • Programi i punës
  • Marrëdhëniet ndërkombëtare
  • Konferenca
  • Çmimi i vitit
  • Edukim financiar
  • Muzeu
  • Donacione
  • Biblioteka dhe arkivi
  • Karriera në Bankën Popullore
  • A+
  • A-

{{Title}}

{{Intro}}
{{{Content}}}
{{#hasElements Images}}
{{#each Images}} {{#showInline ShowInGallery IsThumbNail}}
{{{dataImg this params="?width=886"}}}
{{/showInline}} {{/each}}
{{#each Images}} {{#showInline ShowInGallery IsThumbNail}}
{{{dataImg this params="?width=200&height=100"}}}
{{/showInline}} {{/each}}
{{/hasElements}}

INFLACIONI

  

LISTA E KURSIT TË KËMBIMIT

Shteti

Valuta

Kursi mesatar në denarë

EUR

Më shumë

LISTA E KURSIT TË KËMBIMIT

për periudhë: -

Shteti Shifra Valuta Njësia valutore Kursi për blerje në denarë Kursi mesatar në denarë Kursi për shitje në denarë

NORMAT BAZË TË INTERESIT TË BANKËS POPULLORE

Instrumenti
Norma e interesit
Bonot e bankës qendrore

5,35%

Kredi njëditore
5,85%
Depozita njëditore
3,95%

Depozitë e disponueshme shtatëditore

4,00%


    

Ndryshime të normës bazë të interesit të Bankës Popullore

Normat е rezervës së detyruar të bankave

Detyrime me maturim kontraktual deri në 2 vjet: 
në valutë vendase
8,0%
në valutë vendase me klauzolë valutore
100%
në valutë të huaj
21%
Detyrime me maturim kontraktual mbi 2 vjet: 

në valutë vendase
0%
në valutë vendase me klauzolë valutore
100%
në valutë të huaj
5%
 


Operacione të tregjeve financiare

Ankandet e bonove të thesarit 
Ankandet e letrave me vlerë
Ankande të transaksioneve repo 


Normën e referencës të llogaritjes të normës së interesit gjobë

5,55% 

Normat e interesit për depozitat në denarë pa klauzolë valutore

2,73% 

SKIBOR

Të gjitha të drejtat të rezervuara © 2017

Të nderuar, nëse keni problem rreth qasjes deri te të dhënat që tashmë janë të publikuara, ju lutemi kontaktoni numrin e telefonit për mbështetje teknike: 3108 206. Për nevoja të tjera kontaktoni telefonin qendror 3108 108 | (kontakt).

Banka Popullore e Republikës së Maqedonisë së Veriut
Na ndiqni

  • ballina
  • kontakte
  • harta e faqes
  • web info
  • lidhje të dobishme
  • politika e privatësisë
  • politika e përdorimit të biskotave (cookies)
  • PSHP
  • të reja në rrjetet sociale
  • shpallje për shitje/heqje pronësie