Çfarë janë biskotat (cookies)?

Faqja jonë e internetit përdor biskota. Biskota është një skedar i vogël i përbërë nga shkronjat dhe numrat që regjistrohen në kompjuterin Tuaj. Biskotat nuk ruajnë të dhëna personale, siç janë emri ose adresa Juaj. Kur të vizitoni faqen tonë herën tjetër, biskotat na lejojnë ta njohim shfletuesin Tuaj. Biskotat mund t’i ruajnë preferencat Tuaja dhe informacione tjera, por nuk mund t’i lexojnë të dhënat ose informacionet Tuaja nga disku i Juaj ose të lexojnë skedarë tjerë të ruajtur për biskotat e faqeve tjera. Ju mund ta konfiguroni shfletuesin Tuaj të internetit të refuzojë biskotat. Informacione më të hollësishme lidhur me këtë mund të gjeni në Politikën tonë të biskotave (cookies).

Politika e biskotave (cookies)
logo
  • МК
  • EN
  • AL
  • Rreth Bankës Popullore
    • Anëtarët e Këshillit
    • Guvernatori
    • Menaxhimi korporativ
    • Qëllimet dhe detyrat
    • Transparenca
    • Marrëdhënie me Publikun
      • Kovid-19 - Përgjigja e Bankës Popullore
      • Njoftime për shtyp
        • 2022
        • 2021
        • 2020
        • 2019
        • 2018
        • 2017
      • Fjalime
      • Intervista
      • Lajmërime
      • Qasje e lirë deri te informacionet me karakter publik
      • Zyrtar për mbrojtjen e të dhënave personale
    • Struktura organizative
    • Strategjia
    • Programi i punës
      • 2017
      • 2016
    • Marrëdhëniet ndërkombëtare
      • Marrëdhëniet me BE-në
        • Ndihma Para-Aderimit
          • Njoftime për shtyp
          • Prezantime dhe fjalime
        • Buletini tremujor
      • Marrëdhëniet me institucionet financiare ndërkombëtare
      • Bashkëpunimi teknik
    • Konferenca
      • Konferenca e tetë hulumtuese
      • Praktikat më të mira për menaxhimin e burimeve njerëzore në sistemin bankar në Republikën e Maqedonisë së Veriut, 10-11 nëntor 2021
      • Punëtori rajonale virtuale për statistikë e organizuar nga Banka Popullore e Republikës së Maqedonisë së Veriut, 11 dhjetor 2020
      • Konferenca e 11-të për pagesat dhe infrastrukturën tregtare
      • Konferenca e shtatë vjetore hulumtuese
      • Konferencë ndërkombëtare e nivelit të lartë për politikën monetare dhe menaxhim me mjetet finanicare (Meriot Hotel Shkup), 16 Shkurt 2018
      • Konferenca e gjashtë vjetore hulumtuese
      • Konferenca e pestë vjetore hulumtuese
    • Çmimi i vitit
      • 2022
      • 2021
      • 2020
      • 2019
      • 2018
    • Edukim financiar
    • Muzeu
      • Koleksioni numizmatik
      • Ekspozita
      • Edukmi muzeor
      • Publikime
      • Vizita e muzeut
    • Karriera në Bankën Popullore
      • Banka Popullore si punëdhënës
      • Punësimi në Bankën Popullore
      • Puna praktike në Bankën Popullore
  • Politika monetare
    • Pozicionimi i politkës monetare
    • Komiteti për Politikë Operative Monetare
    • Implementimi i politikës monetare
      • Operacione në tregun e hapur
      • Rezerva e detyruar
      • Depozita të disponueshme
      • Kredi njëditore
      • Kredia brenda ditës
    • Ndryshime të normës bazë të interesit të Bankës Popullore
  • Tregjet financiare
    • Ankandet e bonove të thesarit
    • Tregu ndërbankar i depozitave
    • Ankandet e letrave me vlerë
    • Tregu valutor
    • Tregu sekondar i letrave me vlerë
    • Informata nga tregjet financiare ndërkombëtare
  • Stabiliteti financiar
    • Raporte për stabilitetin financiar
    • Treguesit e stabilitetit financiar
    • Porta e Inovacionit
  • Mbikëqyrja
    • Mbikëqyrje bankare dhe rregullore
    • Legjislacioni
      • Licencimi
      • Mjaftueshmëria e kapitalit
      • Rreziku kreditor
      • Rreziku i likuiditetit
      • Rreziku valutor
      • Rreziqe tjera
      • Mbikëqyrje dhe inspektim
      • Kontabiliteti, raporte financiare, publikime dhe auditim
      • Mbrojtja e konsumatorit në kontratat e kredive për konsumatorë
      • Regjistri i Kredisë
      • Rregulloret e tjera
      • Qarkore mbikëqyrëse
      • Draft rregullore
    • Raporte, tregues, prezantime dhe formularë
      • Raporte për sistemin bankar të vendit tonë
      • Të dhëna dhe tregues për sistemin bankar të vendit tonë
      • Analiza dhe prezantime
      • Pyetësorë
      • Mjete
    • Sistemi bankar i vendit tonë
    • Struktura organizative e mbikëqyrjes dhe rregullores bankare
    • Marrëveshje kapitale (Bazel II dhe Bazel III)
    • Pyetje dhe përgjigje
    • Pyetje dhe përgjigje për operacionet e këmbimit valutor
    • Porta e Inovacionit
  • Sistemet e pagesave
    • Infrastruktura pagesore e vendit tonë
    • Roli i Bankës Popullore në sistemet e pagesave
    • Rregullorja për sistemet e pagesave
    • Statistika Pagesore
    • Konferenca, risi dhe publikime
    • Këshilli kombëtar për sistemet e pagesave
    • Porta e Inovacionit
  • Paratë maqedonase
    • Kartëmonedha në qarkullim
    • Monedha në qarkullim
    • Monedha për koleksionim
    • Dizajni i kartëmonedhave të reja me përbërje plastike-polimer
    • Lista e makinave të testuara me sukses
  • Statistika
    • Programi për hulumtime statistikore 2018-2022
    • Kalendari i publikimit të të dhënave
    • Buletinet
    • Statistika monetare dhe statistika e normave të interesit
      • Statistika monetare
      • Statistika e normave të interesit
    • Statistika të jashtme
    • Llogari financiare
    • Standardi special për shpërndarjen e të dhënave SDDS Plus
    • Treguesit kryesorë ekonomikë
    • Njoftimet për nevojat e statistikës
    • Njoftime për shtyp
    • NBStat - Ueb portali statistikor
  • Botime
    • Raporte vjetore
      • 2020
      • 2019
      • 2018
      • 2017
      • 2016
      • 2015
      • 2014
    • Informata mujore
    • Raporte tremujore
      • 2016
      • 2014
    • Raporte tremujore të sistemit bankar
    • Raporte gjysmë-vjetore
    • Sondazh për aktivitete kredituese
    • Sondazh për pritshmëri të inflacioneve
    • Raport për gjendjen financiare të Bankës Popullore
    • Hulumtime
      • Hulumtime ekonomike
      • Materiale punuese
      • Të tjera
      • Analiza
      • Klubi i hulumtuesve
        • Sesioni i 27-të, 07.12.2017
        • Sesioni i 28-të, 15.03.2018
        • Sesioni i 29-të, 13.06.2018
        • Sesioni i 30-të, 26.09.2018
        • Sesioni i 31-të, 13.12.2018
        • Sesioni i 32-të, 21.03.2019
        • Sesioni i 33-të, 26.06.2019
        • Sesioni i 34-të, 20.09.2019
        • Sesioni i 35-të, 12.12.2019
        • Sesioni i 36-të, 12.03.2020
        • Sesioni i 37-të, 17.12.2020
        • Sesioni i 39-të, 01.07.2021
        • Sesioni i 40-të, 16.09.2021
        • Sesioni i 41-të, 22.12.2021
      • Programi për veprimtari hulumtuese
      • Shtojca analitike në raportet tremujore
      • Përmbledhje punimesh nga konferencat
    • Bibliografi
  • Rregullore
    • Ligje
    • Vendime
      • Vendime nga fusha e operacioneve të tregjeve financiare
      • Vendime nga fusha e operacioneve të këmbimit valutor
      • Vendime nga fusha e sistemeve të pagesave
      • Vendime nga fusha e statistikës
      • Vendime nga fusha e operacioneve të thesarit
        • Menaxhimi me kartëmonedha dhe monedha
        • Emetimi i kartëmonedhave dhe monedhave
      • Vendime nga fusha e mbikëqyrjes
      • Vendime nga fusha e kontabilitetit dhe raportimit financiar
      • Vendime për tarifë të vetme për kompensim për shërbimet që i kryen Banka Popullore
      • Vendime nga fusha e teknologjisë së informacionit
    • Udhëzime
      • Udhëzime nga fusha e operacioneve të tregjeve financiare
      • Udhëzime nga fusha e operacioneve të këmbimit valutor
      • Udhëzime nga fusha e sistemeve të pagesave
      • Udhëzime nga fusha e operacioneve të kredisë me jo-rezidentë
      • Udhëzime nga fusha e statistikës
      • Udhëzime nga fusha e mbikëqyrjes
      • Udhëzime nga fusha e operacioneve të thesarit
    • Qarkore mbikëqyrëse
    • Rregullore për letrat shtetërore me vlerë
    • Rregulla dhe dokumente të punës monetare nga periudha e pavarësisë monetare

Si çdo kontratë, edhe kontrata për kredi konsumatore përmban dispozita për të drejtat dhe detyrimet e palëve kontraktuese - banka dhe debitori Për t’i kushtuar më shumë vëmendje detyrimeve kontraktuese të të dy palëve kontraktuese, ligjvënësi ose rregullatori varësisht nga llojit të nënshkrimit ligjor, zakonisht përshkruan një listë të detyrueshme me informacione parakontraktuese  të cilat banka është e obliguar t’i sigurojë debitorit përpara lidhjes së kontratës. Këto informacione parakontraktuese  duhet të mundësojnë kuptim më të mirë të obligimeve në të ardhmen dhe pasqyrë për të gjithë çështjet e rëndësishme për kredinë. Nëpërmjet përpunimit të një formularit të veçantë me informacione parakontraktuese  dhe dorëzimi i tij deri tek klienti mundësohet informim më i mirë gjatë marrjes së vendimit për lidhjen e marrëveshjes për kredi, që është një nga praktikat më të përdorura në botë në fushën e edukimit financiar.

Në kornizën rregullatore të vendit tonë në këtë fushë, informacionet parakontraktuese  parashihen vetëm për kreditë konsumtoare. Bëhet fjalë për disa grupe informacionesh kyçe, duke filluar nga të dhënat dhe informacionet për produktin kreditor, që përmbajnë kushte për përdorimin e kredisë, shumën dhe valutën në të cilën është shprehur kredia (nëse është e mundur në kredinë devizore edhe kursi i këmbimit i cili do të zbatohet për pagesën e mjeteve dhe pagesën e kësteve të kredisë). Afati përfundimtar i shlyerjes dhe lloji i kolateralit për kredinë (nëse kërkohet), janë gjithashtu pjesë e detyrueshme e këtij grupi informacionesh. Për klientin edhe shlyerjen e ardhshme të detyrimeve të kredisë është e dobishme llogaritja e shlyerjeve (plani i amortizimit) dhe dinamika e kësteve për shlyerje, në të cilën janë dhënë kryegjëja dhe interesi. Në këtë mënyrë, klienti paraprakisht do të ketë qasje në detyrimet e tij dhe rrjedhimisht duhet të organizohet për shlyerjen e tyre në kohë, nëpërmjet planifikimit të përshtatshëm të shpenzimit të të hyrave në të ardhmen.

Një segment i veçantë i informacioneve parakontraktuese dedikohet për shpenzimet për kredi. Në këtë pjesë, duhet të shënohen lloji dhe lartësie e normës së interesit e cila do të aplikohet (e shprehur në % në bazë vjetore), gjegjësisht të gjithë normat e interesit, nëse aplikohen më shumë norma të interesit në periudha të ndryshme të kohëzgjatjes së marrëveshjes për kredi, si dhe shpenzimet tjera të cilat paguhen për miratimin e kredisë dhe dalin nga marrëveshja për kredi. Klienti duhet t’i kushtojë vëmendje të veçantë llojit të normës së interesit që do të aplikohet, e cila mund të jetë fikse ose e ndryshueshme (variabile). Norma e ndryshueshme e interesit përbëhet prej një indeksi të pavarur të tregut ose normës referente dhe margjinës së interesit. Norma e ndryshueshme e interesit mund të ndryshojë varësisht zhvillimeve në indeksin e tregut ose normën referente të interesit, të cilat duhet të vendosen nga ana e bankës, bashkë me periudhat, kushtet dhe procedurën për ndryshim. Në vendin tonë, bankat si bazë për përcaktimin e lartësisë së normave të kontraktuara të interesit për kredi në valutë vendase zakonisht e përdorin normën e interesit nga instrumenti themelor i operacioneve në tregun e hapur (ankandet e bonove të bankës qendrore) të Bankës Popullore (normë referente) ose të ashtuquajturës norma kombëtare e interesit që paraqet normë të interesit të depozitave në denarë pa klauzolë valutore, të cilave më vonë u shtohet margjina e interesit. Margjina e interesit ndryshon nga banka në bankë dhe mund të jetë e ndryshme për klientë të ndryshëm në pajtim me bonitetin e tyre. Për kreditë e përcaktuar dhe shprehur në valutë të huaj, bankat shpesh si normë referente të interesit aplikojnë normën disamujore të EURIBOR (shpesh EURIBOR-in 6-mujorë - normë të interesit ndërbankar të tregut në eurozonë). Gjatë ndryshimeve në normat e dhëna të interesit, bankat, në mënyrë të përshtatshme, në kuadër të intervaleve paraprakisht të përcaktuara do të ndryshojnë normën e ndryshueshme të interesit të kredisë. Ndryshimi i normës së interesit është sigurisht një informacion i rëndësishëm që klienti duhet ta dijë paraprakisht (lëvizja e normës referente të interesit mund të kushtëzojë rritje ose ulje të normë së interesit të kredisë), me ç’rast duhet të theksohet nëse banka do ta informojë klientin për ndryshimin e normë së interesit ose ndryshimet do të bëhen automatikisht, në pajtim me lëvizjen e normave referente të interesit. Nëse ekziston qasje tjetër gjatë përcaktimit të normës së ndryshueshme të interesit, banka gjithashtu është detyruar të tregojë. Kjo posaçërisht duhet të bëhet në raste të aplikimit të të ashtuquajturës normë të rregullueshme të interesit ku bankat në mënyrë të njëanshme vendosin për ndryshimin e normës së interesit, edhe pse bankat gradualisht e ulin përdorimin e kësaj qasjeje, me rekomandim të Bankës Popullore.

Në kuadër të informacioneve parakontraktuese , banka është e obliguar ta informojë klientin edhe për totalin e shpenzimeve për kredinë, që do të thotë jo vetëm kryegjëja dhe interesi, por edhe për shpenzimet shtesë gjatë miratimit të kredisë, që janë pjesë e normës së totalit të shpenzimeve (NTSH). NTSH paraqet normën e skontimit të shprehur në bazë vjetore si raport të totalit të shpenzimeve për kredi dhe totalit të kredisë (të shprehur me dy decimale). Nëse janë përshkruar në kontratë për kredi konsumatore, në këtë normë mund të përfshihen edhe shpenzimet si vijojnë: provizion për përpunimin e kërkesës për kredi, provizion për miratimin e kredisë dhe administrimin e kredisë, provizion për ruajtjen e instrumentit për kolateral, provizione dhe kompensime lidhur me shërbimet e detyrueshme shtesë lidhur me kredinë konsumatore etj. Në llogaritjen e NTSH nuk përfshihen shpenzime lidhur me mosplotësimin dhe vonesën e përmbushjes së detyrimeve nga kontrata për kredi konsumatore, shpenzimet për kolateral ose garanci të kredisë që paraqesin shërbime të detyrueshme shtesë (nga këto nuk varet miratimi i kredisë), shpenzime noteriale etj. Nëse ka shpenzime shtesë që nuk dihen nga banka, ajo prapë është e obliguar të njoftojë klientin për llojin e shpenzimeve, pa shënuar shumën.

Norma e totalit të shpenzimeve për kredi konsumatore të cilën e miratojnë bankat në praktikë është disa pikë përqindjeje mbi normën e kontraktuar të interesit të përcaktuar në marrëveshjen për kredi. Duhet pasur parasysh se përveç bankave dhe kompanitë financiare të themeluara në pajtim me një ligj të veçantë mund të miratojnë kredi konsumatore. NTSH për kredi konsumatore nga bankat dhe kompanitë financiare nuk mund të tejkalojë pesëfishin e shumës të dënimit ligjor të vendosur në pajtim me Ligjin për marrëdhëniet e detyrimeve për kontratat në të cilat së paku një person nuk është tregtarë.

Në fund, banka është e obliguar të njoftojë klinetin për obligimin e pagesës në kohë të detyrimeve, si parakusht të mos hyrjes në borxhe, bashkë me informacion shtesë për normën e interesit që do ta paguaj gjatë vonesës së mundshme të shlyerjeve.

Pse janë të rëndësishme informacionet parakontraktuese gjatë miratimit të kredisë? 

Informacionet parakontraktuese duhet të sigurojnë pasqyrë në detyrimet kontraktuese të cilat i takojnë klientit me lidhjen e marrëveshjes për kredi. Gjithashtu, ato mundësojnë që klienti të ketë një pasqyrë të plotë të borxhit në të ardhmen, me të gjithë elementet e tij përbërëse. Pas shqyrtimit të të gjithë këtyre informacioneve, klienti është në gjendje të marrë një vendim përfundimtar, të shëndoshë lidhur me borxhin e kredisë,  Nëpërmjet shqyrtimit me kujdes të informacioneve parakontraktuese , klienti është në gjendje të kuptojë më mirë llogaritjen e plotë, të mësojë totalin e detyrimeve në bazë të kredisë dhe rrjedhimisht t’i përfshi në planin e tij financiar me qëllim shlyerjen e tyre në kohë. 

Shtepi Edukim financiar Ekonomi për të gjithë
  • Edukim financiar
    • Kërkesë për leksione elektronike
    • Njoftime
    • Strategjia
    • Kodi
    • Materiale
    • Konkurse
    • Galeri
    • Video Edukative
    • Lojëra Edukative
    • Infografik

Kredi me probleme - çfarë nënkuptojnë ato nga këndvështrimi i klientëve të bankave?

Pse kemi regjim të kursit të qëndrueshëm të këmbimit të denarit në raport me euron?

Ç’është rreziku i kursit të këmbimit dhe si të mbroheni?

 

tekste të shkurtra edukative →





Seriali i videove të animuara edukative 

  • A+
  • A-

{{Title}}

{{Intro}}
{{{Content}}}
{{#hasElements Images}}
{{#each Images}} {{#showInline ShowInGallery IsThumbNail}}
{{{dataImg this params="?width=886"}}}
{{/showInline}} {{/each}}
{{#each Images}} {{#showInline ShowInGallery IsThumbNail}}
{{{dataImg this params="?width=200&height=100"}}}
{{/showInline}} {{/each}}
{{/hasElements}}
Enter description...
Enter description...

Edukimi financiarë parashikon organizimin e vizitave edukative të fëmijëve dhe të rinjve nga arsimi fillor, i mesëm dhe i lartë.

Rezervimi i leksioneve elektronike për edukim financiar gjatë vitit akademik 2021/22 bëhet me plotësimin e formularit (shkarkoni këtu). Dërgoni formularin e plotësuar në postën elektronike: [email protected]



Lidhje me botimin e librit   




Link deri te publikimi i librit, librin mund ta gjeni në gjuhën maqedonase 


Të gjitha të drejtat të rezervuara © 2017

Banka Popullore e Republikës së Maqedonisë së Veriut
Na ndiqni

  • Ballina
  • Harta e faqes
  • web info
  • PSHP
  • Lidhje të dobishme
  • Politika e privatësisë
  • Politika e përdorimit të biskotave (cookies)
  • Të reja në rrjetet sociale
  • Kontakte